نیروی هوایی روسیه در دور تازه حملات هوایی علیه اوکراین، زیر ساخت‌های شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین، بندر «اودسا» در دریای سیاه و «خرسون» را هدف قرار داد.

حملات هوایی روسیه به کی‌یف، خرسون و اودسا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه روز سه شنبه قبل از آغاز نشست سران ناتو در لیتوانی به شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین، بندر «اودسا» در دریای سیاه و «خرسون» حمله هوایی کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» لحظاتی قبل از شروع حملات هوایی روسیه، آژیر حمله هوایی در سراسر اوکراین به صدا درآمد. این دور از حملات در حالی انجام شد که سران ائتلاف ناتو برای اجلاسی که روسیه از آن انتقاد کرده گردهم آمده و به روسیه هشدار داده‌اند.

ناتو شهر «ویلنیوس» در لیتوانی را به دژی مجهز به انواع تسلیحات پیشرفته تبدیل کرده است تا از «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و سایر سران ناتو حاضر در این نشست محافظت کند.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به نشست ناتو در لیتوانی گفت که این نشست حتی قبل از آن‌که آغاز شود، شکست خورده است. زاخاروا به تصمیم اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین اشاره کرد و گفت: «تصمیم واشنگتن برای تأمین مهمات خوشه‌ای اوکراین حتی متحدان آمریکا را نیز شوکه کرد. تحقیر عمومی اوکراین، فقدان هرگونه درک منسجم از آنچه در حال رخ دادن است و این نشست ویلنیوس است و هرچ پیش برود، بدتر خواهد شد.»

«سرگئی پوپکو» از مقامات نظامی کی‌یف در باره حملات هوایی جدید روسیه گفت:«روسیه برای دومین بار در این ماه از به کی‌یف حمله هوایی کرد.»

نیروی هوایی اوکراین مدعی سرنگون کردن پهپادهای روسیه در این حملات هوایی شد. مقامات اوکراین همچنین از آتش سوزی در پایانه غلات نزدیک بندر اودسا بعد از حملات هوایی روسیه خبر دادند. خرسون نیز توسط نیروهای روس گلوله باران شد.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است .

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.