رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای وزش باد شدید تا خیلی شدید در این استان خبر داد.

هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی/ طوفان شدید گرد و خاک در استان

به گزارش قدس انلاین، جواد نخعی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با تشدید اختلاف فشاری در سطح زمین و تقویت بادهای ۱۲۰ روزه از امروز تا اواخر وقت جمعه به تناوب وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان قابل پیش‌بینی است.

وی گفت: طوفان گرد و خاک به ویژه در شرق استان و شمال شهرستان‌های طبس و بشرویه می‌تواند منجر به ایجاد خسارت شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، تیرهای برق، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال نیز وجود دارد.

نخعی بیان کرد: اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، دوری از عبور و مرور، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و اجتناب از فعالیت‌های باغی و زراعی توصیه می‌شود.

وی با توصیه به خودداری از سفرهای غیرضروری افزود: با توجه به کاهش کیفیت هوا سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی از تردد در فضای باز خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی استان خراسان جنوبی ادامه داد: از عصر امروز دمای هوا روند کاهشی به خود می‌گیرد و روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری از شدت گرمای هوا در منطقه کاسته می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.