جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پدافند هوایی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نقطه پدافندی در کشور را تحت پوشش عملیاتی خود قرار داده و تمامی تحرکات پرنده ها در فراتر از مرزهای کشورمان توسط مرزبانان آسمان ایران مورد رصد اطلاعاتی و پایش شبانه روزی قرار دارد

امیر الهامی: تحرکات همه پرنده‌ها را فراتر از مرزها رصد می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، امیر علیرضا الهامی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با فرماندهان مناطق و گروه‌های پدافندی این نیرو دیدار و در جریان میزان آمادگی دفاعی و توان رزم این یگان‌ها به منظور انجام ماموریت‌های آتی این نیرو قرار گرفت.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: به‌کارگیری تجهیزات و صنایع بومی در یگان های عملیاتی و سازمان رزم پدافند هوایی موجب می‌شود دشمن در بکارگیری اصل غافلگیری و انجام محاسبات دچار خطا، اشتباه و ناکارآمدی بشود.

وی گفت: یکی از بارزترین شاخصه‌های سامانه‌های بومی پدافند هوایی ارتش حفظ توانمندی‌ها، مزیت‌ها، خاصیت‌ها و  مشخصه‌های فنی هوایی منحصر به فردی است که در راستای دفاع همه جانبه مثمر ثمر واقع می‌شود.

امیر الهامی بیان کرد: پدافند هوایی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نقطه پدافندی در کشور را تحت پوشش عملیاتی دقیق خود دارد و تمامی تحرکات پرنده‌ها در فراتر از مرزهای کشورمان توسط مرزبانان آسمان ایران مورد رصد اطلاعاتی و پایش شبانه روزی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه راهبرد پدافند هوایی ارتش ایجاد امنیت پایدار و صمیمی میان کشورهای منطقه است، ادامه داد: حفظ امنیت و آرامش مرزهای هوایی در اولویت است.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه اولین ضربه و سیلی به دشمن را پدافند هوایی می‌زند، خاطرنشان کرد: پیشرفت، رشد و تعالی پدافند هوایی ارتش موجب شده کشورمان در زمینه ارتقای علوم پدافندی در حوزه طراحی و تولید سامانه‌های پهپادی، راداری و موشکی جز چند کشور برتر دنیا محسوب شود.

امیر الهامی با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین وظیفه پدافند هوایی مقابله با ورود غیر مجاز هر پرنده به حریم هوایی کشورمان است، تاکید کرد: امنیت تمامی پروازهای داخلی، جنگنده های نیروهای مسلح، بالگردهای نظامی و اورژانس،( ترانسفر) پروازهای عبوری مسافربری و تجاری خارجی و.... بخشی از تلاش های شبانه روزی مجموعه عملیاتی پدافند است که شاید ملت شریف کشورمان کمتر در خصوص این وظیفه بسیار ارزشمند و خطیر پدافند اطلاعات، آشنایی و آگاهی داشته باشند.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه واژه (لبه فناوری روز دنیا)  یک واژه ثابت شده در پدافند است، اظهار کرد: امروز به واسطه همت جوانان برومند سرزمین‌مان و نیز تلاش شبانه روزی صنعت دفاعی و مراکز علمی و آموزشی توانسته ایم با ابتکارات جدید و افق دید وسیع شاهد این موضوع باشیم که لبه فناوری روز دنیا را با دستاوردها و توانمندی های خودمان منعطف کنیم.

در پایان این دیدار، فرماندهان مناطق ۹گانه پدافندی به ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت آمادگی و تجهیز عملیاتی یگان خود متناسب با تهدیدات و چالش های احتمالی پرداختند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.