مهدی صباغ‌زاده و کاوه صباغ‌زاده تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» به ارائه توضیحاتی درباره تجربه ساخت این فیلم با موضوع زندگی مشترک جوانان، پرداختند.

از درگذشت دو بازیگر فیلمم شوکه شدم!

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه سلسله نشست‌های گفتگو با عوامل فیلم‌های سینمایی حاضر در نخستین جشنواره فیلم «حوا» عصر روز گذشته چهارشنبه ۲۱ تیرماه، نوبت به عوامل فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» رسید.

در ابتدای این نشست در سینما فرهنگ، مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده این اثر بیان کرد: به نظرم این جشنواره کمی با عجله برگزار شد اگر کمی بیشتر روی آن فکر می‌کردند اتفاقات بهتری برای جشنواره رخ می‌داد.

وی با اشاره به کارگردانی پسرش کاوه صباغ‌زاده گفت: به نظرم این فیلم از نظر نوع نگاه به جامعه جوان، فیلم بدیعی است به ویژه در این روزهایی که مسأله ازدواج اینقدر پیچیده شده است، اما کاوه سعی کرده به این ماجرا نگاه مثبت‌تری داشته باشد. به نظرم کاوه زحمات زیادی کشید و سینمای او واقعاً سینمایی است که در این سال‌ها کمتر جنس آن را دیده‌ایم.

مهدی صباغ‌زاده ادامه داد: «رمانتیسم عماد و طوبی» نگاه خوبی به نسل جوان، عشق، امید و… داشته و سعی کرده است امید آفرین باشد. به نظرم هدف این جشنواره هم حفظ و حراست نهاد خانواده است و این فیلم هم در همین جهت حرکت می‌کند.

نامردی عجیب در حق «رمانتیسم عماد و طوبی»

این تهیه‌کننده مطرح کرد: نامردی عجیب غریبی در حق «رمانتیسم عماد و طوبی» در زمان اکران صورت گرفت و این موضوع نشات گرفته از تصمیم شورای صنفی قبلی بود. البته آن زمان مردم درگیر کرونا بودند و بیشتر به دنبال فیلم‌های کمدی بودند. با این حال معتقدم نباید ۴۳ سال سینمای ایران را به فراموشی بسپاریم و به سمتی برویم که سینما آن هویت و حیثیت خود را از دست بدهد. به هر حال این سینما در دنیا مطرح شده و دنیا به دنبال فیلم‌های ایرانی است اما حالا من معدود فیلم‌های خوبی می‌بینم که ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: ما باید جای خودمان را به جوان‌ترها بدهیم و از آنها حفظ و حراست کنیم. یکی از وظایف بنیاد فارابی همین است وگرنه با گرفتاری‌های امروز و تورم موجود کاری نمی‌شود کرد چون سرمایه‌گذار خصوصی دیگر ریسک نمی‌کند. البته می‌دانم که در دنیا هم از آثار کمدی استقبال می‌شود اما نباید اصل سینما را از یاد ببریم. یکی از وظایف سینما این است که به گرفتاری‌های جامعه توجه کند.

تنها «شروع زندگی» کافی نیست

کاوه صباغ‌زاده کارگردان فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» هم توضیح داد: دلیل اینکه این فیلم را ساختم این بود که بگوییم چگونه باید یک زندگی را حفظ کنیم و نگه داریم چون تنها شروع یک زندگی کافی نیست.

وی با اشاره به جشنواره «حوا» گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی که موضوع‌محور هستند هم خیلی چالش‌برانگیز هستند هم این بستر را ایجاد می‌کنند که چنین فیلم‌هایی تولید شوند ضمن اینکه چنین جشنواره‌هایی باید استمرار داشته باشند.

نامردی عجیب در حق یک فیلم/ از درگذشت دو بازیگر فیلمم شوکه شدم!

مهدی صباغ‌زاده هم گفت: این حرکت یک اتفاق مبارک است چون به سوی نگاه بهتری به سینما می‌رویم و باید این موضوع مورد توجه مسئولان قرار بگیرد. مثلاً جشنواره کودک چندین سال است که برگزار می‌شود اما نگاه خاصی ندارد و به سینمای کودک ما کمک نکرده است. اینکه همه به سمت جشنواره‌های خارجی رفته‌اند و سینماگران از مردم فاصله گرفته‌اند به سینمای ما آسیب زده است. ما همچنان که به نسل جوان نیاز داریم به پیشکسوتان هم نیاز داریم در جهان هم فیلمسازان با سابقه فراموش نمی‌شود.

شوک درگذشت دو بازیگر فیلم

در ادامه کاوه صباغ‌زاده درباره فوت علی انصاریان و حسام محمودی دو بازگیر این فیلم اظهار کرد: تا قبل از اینکه با علی انصاریان کار کنم او را نمی‌شناختم. بعد از اینکه او درگذشت، متوجه شدم او یکی از صادق‌ترین و خوش‌قلب‌ترین آدم‌های اطرافم بود که به من و فیلم خیلی کمک کرد. حسام محمودی هم به یک‌باره درگذشت. فوت او اتفاق بسیار شوکه‌کننده‌ای بود.

در ادامه شهرام نجاریان مدیر فیلمبرداری این اثر هم گفت: برای من حضور در «رمانتیسم عماد و طوبی» قرارگیری در کنار دو صباغ‌زاده توفیق مضاعف بود البته من پیش‌تر با صباغ‌زاده پدر همکاری کرده بودم. فیلم هم از پشتیبانی یک فرد با تجربه و هم از نگاه یک جوان بهره‌مند بود. من از نتیجه کار خیلی راضی بودم هم به لحاظ ارتباط حسی با بچه‌ها هم از نظر کار تیمی.

این فیلمبردار مطرح کرد: در این کار همه عوامل فیلم همگون و همفکر بودیم قرار بود سر تا سر فیلم یک سفر خیالی باشد که فکر می‌کنم این اتفاق رخ داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.