شهردار تهران با بیان اینکه گره‌های شهری تهران درحال باز شدن هستند، گفت: اقدامات بسیاری انجام شده است تا به شهر تهران هویت فناورانه بدهیم که در آینده منجر به عدم خروج فعالین این عرصه از کشور خواهد شد.

زاکانی: گره‌های شهری تهران درحال باز شدن هستند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران پیش از ظهر امروز با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار نیز ضمن تبریک اعیاد گذشته و روز مباهله، اظهار کرد: در زمان ورود به شهرداری تهران با یک ایده‌آل در ذهن و آن هم تبدیل شهرداری تهران به یک نهاد انقلابی روبرو بودیم.

زاکانی با اشاره به اینکه در این مسیر به دنبال ایجاد یک سبک زندگی درست در میان شهروندان نیز بودیم، مطرح کرد: همچنین حرکت به سمت شهر هوشمند و الگو نیز در دستورکار قرار داشت.

شهردار تهران با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری شهر تهران بی‌هویت بود، عنوان کرد: همچنین موارد مختلفی ازجمله عدم توزیع عادلانه خدمات، عدم وجود زیرساخت‌های مناسب و ... نیز در این شهر وجود داشت.

وی افزود: این شرایط موجب شده بود تا شهروندان رضایت و شهر مطلوب خود را در مکان‌های دیگری ببینند.

زاکانی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرداری تهران بیش از ۱۰۰ هزار نفر خدمت‌رسانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سال‌های ابتدایی مدیریت شهری برای پرداخت حقوق کارکنان نیز با مشکلاتی مواجه بوده است. در حوزه حمل و نقل عمومی نیز مشکلات بسیاری وجود داشت و این اتفاقات موجب شده بود تا پروژه‌های شهری تماما با رکود مواجه باشد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه وجود واقعیت‌ها و آرمان‌های ذهنی به تحول شهرداری تهران منجر شد، یادآور شد: این تحول در منظر اول رشد شهرداری تهران برای تبدیل به یک نهاد اجتماعی را به همراه داشت. در این مسیر تحولات بهبود وضعیت‌های مالی، استفاده از افراد کارآمدتر به عنوان مدیران، رشد فناوری و ... گلوگاه‌های اصلی بودند.

زاکانی با بیان اینکه خوشبختانه چگالی دانش‌ها در تهران بالا است، ابراز کرد: در این راستا نیز اقدامات بسیاری انجام شده است تا به شهر تهران هویت فناورانه بدهیم که در آینده منجر به عدم خروج فعالین این عرصه از کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با این تحولات تمام پروژه‌های شهری مجدد فعال شدند، بیان کرد: یک آزادراه، دو بزرگراه، اصلاح تقاطع‌ها، خط مترو، ایستگاه مترو، توسعه حمل و نقل عمومی و ... ازجمله این پروژه‌ها هستند که غالبا از محل مولدسازی انجام خواهند شد.

شهردار تهران گفت: گره‌های شهری تهران درحال باز شدن هستند و در مجموعه شهرداری تهران به کالبد شهر نیز توجه ویژه‌ای داریم.

وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی ما روح شهری است، مطرح کرد: تمام تمرکز خود را بر این قرارداده‌ایم که روح حاکم در شهر با محوریت مساجد مناسبت باشد.

زاکانی اضافه کرد: در این عرصه اقدامات مختلفی ازجمله ساماندهی معتادین، کودکان کار، کودکان بی‌سرپرست و... انجام شده است.

وی با بیان اینکه در مسیر روح بخشیدن به شهر تکیه‌گاه اصلی شهرداری، حوزه است، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا بتوانیم بهترین بهره‌مندی را از ظرفیت حوزه‌های علمیه داشته باشیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مردم برای تغییر مستعد هستند، خاطرنشان کرد: عمق اعتقادات در مردم وجود دارد ولی متاسفانه سبک‌های نادرست زندگی مشکلاتی را به وجود آورده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.