فرمانده انتظامی خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری متهمان پرونده کلاهبرداری سنگین ۵ هزار میلیارد ریالی در شهرستان نیشابور خبر داد.

دستگیری متهمان پرونده کلاهبرداری ۵ هزار میلیارد ریالی در نیشابور

به گزارش قدس خراسان، سرتیپ محمدکاظم تقوی اظهار کرد: در پی گزارشی از مرکز فرماندهی و کنترل فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر کلاهبرداری از چند شهروند در شهرستان نیشابور و ثبت گزارش هایی مشابه از دیگر شهرستان ها، دستور ویژه برای پی گیری موضوع به فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور صادر شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: تحقیقات علمی کارآگاهان زبده پلیس آگاهی نیشابور با هدایت سرهنگ حسین احمدی، فرمانده انتظامی این شهرستان حاکی از آن بود متهمان پرونده، طعمه های خود را که قصد فروش اجناس و لوازمی داشته اند در یکی از سایت های واسطه گر خرید و فروش کالا شناسایی و پس از جلب اعتماد و سوء استفاده از سهل انگاری آن ها با جعل هویت صدور چک های یک ماهه از آن ها کلاهبرداری کرده اند تا به این گونه فرصت فرار داشته باشند.

وی گفت: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد متهمان به همین شیوه در استان های دیگر نیز مرتکب کلاهبرداری شده اند.

تقوی بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با ردزنی های اطلاعاتی یکی از متهمان پرونده را در مشهد شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را دستگیر که در برابر ادله و مستندات پلیس با معرفی همدستان خود به کلاهبرداری ۵۰۰ میلیارد تومانی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که ۴ همدست متهم نیز دستگیر و تاکنون ۴۰۰ شاکی از سراسر کشور در خصوص این پرونده شناسایی شده اند، از شهروندان خواست، هنگام خرید و فروش کالا در سایت های واسطه گر هوشیاری و مراقبت لازم را داشته باشند تا فرصت سوء استفاده برای مجرمان فراهم نشود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.