کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ با «الکساندر دوگین»، فیلسوف و نظریه پرداز روسی، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار وگفتگو کرد.

رایزنی سفیر ایران با «الکساندر دوگین» فیلسوف روسی

 به گزارش قدس آنلاین، در این دیدار،  موضوع ویژگی‌های نظام بین الملل، دوران گذار به جهان چندقطبی، ویژگی‌های نظام چندقطبی، نقش کشورهای روسیه، چین، ایران و هند، نقش فرهنگ ها و تمدن های اسلامی، تمدن های هند، چین، مسیحیت ارتدوکس روسی، تمدن آفریقا و تمدن آمریکای لاتین در جهان چند قطبی مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار به این موضوع اشاره شد که فرهنگ و تمدن هایی که ارتقای ارزش های معنوی، الهی و کمک به بشریت را مورد توجه قرار می دهند، نقش مهمی در آینده خواهند داشت.

همچنین این موضوع مورد بررسی قرار گرفت که جهان به سمت معنویت گرایی ، آخرت‌گرایی و خداباوری حرکت می‌کند و در جهان آینده نقش فرهنگ‌ها و تمدن‌ها  مهم‌تر از نقش کشورها خواهد بود.

دوگین ، رهبر و بنیان‌گذار «حزب اوراسیا» در روسیه به‌شمار می‌آید؛ او، بانفوذترین ایدئولوگ ناسیونالیسم در میان روس‌هاست. برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که این نظریه‌پرداز نفوذ زیادی بر روی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دارد. در مقابل عده‌ای دیگر با اشاره به این‌که الکساندر دوگین سمت رسمی در حلقه نزدیکان ولادیمیر پوتین ندارد بر این باور هستند که درباره دامنه نفوذ او اغراق شده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.