وزرای خارجه گروه هفت (جی۷) شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی را محکوم کرده و از این کشور خواستند برنامه‌های تسلیحاتی خود را متوقف کند.

گروه هفت خواستار توقف برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی شد

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از اسپوتنیک، وزرای خارجه گروه هفت پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما شلیک موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی را قویا محکو می‌کنیم. شلیک این موشک‌ها تهدید شدیدی علیه صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌کند.

آنها مدعی شدند که شلیک موشک‌های بالستیک توسط کره شمالی مغایر قطعنامه‌های شورای امنیت است که پرتاب موشک و استفاده از فناوری موشک بالستیک از سوی پیونگ یانگ را منع کرده است.

وزرای خارجه گروه هفت از کره شمالی خواستند تا برنامه‌های موشکی و تسلیحات کشتار جمعی را کنار بگذارد و از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا پاسخی قوی و فوری به پیونگ یانگ بدهد.

کره شمالی هفته جاری یک موشک بالستیک قاره‌پیما را زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور پرتاب کرد.

این موشک از نوع «هواسونگ-۱۸» با موتور سوخت جامد بوده و مسافت حدود یکهزار کیلومتری را طی کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد که این آزمایش هیچ تاثیر منفی بر ایمنی کشورهای همسایه نداشته است.

رهبر کره شمالی نیز از نتایج پرتاب این موشک ابراز خرسندی کرده و گفت که توسعه موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۸ به طور اساسی کارایی ضد حمله هسته‌ای را افزایش می‌دهد و باعث تغییر در اجرای استراتژی نظامی تهاجمی این کشور می‌شود.

کره شمالی عموما در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز و رزمایش‌های آمریکا و متحدانش در نزدیکی شبه‌جزیره کره اقدام به شلیک موشک کرده است.

پیونگ یانگ در تازه‌ترین دور تنش‌ها دوشنبه آمریکا را متهم به نقض حریم هوایی این کشور با انجام پروازهای شناسایی کرد و هشدار داد با وجود این که پیونگ یانگ خویشتن داری پیشه کرده چنین اقداماتی ممکن است به شلیک به سوی این هواپیماهای آمریکایی منجر شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.