سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کاشان گفت: آلوده شدن سطح دو هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای باعث خسارت به انار، هلو، شلیل، خرمالو، سیب، گلابی، انار، انجیر، آلو، انگور و بعضی از گیاهان زراعی یک ساله شده است.

حمله آفت مگس میوه مدیترانه‌ای به باغ‌های کاشان

به گزارش قدس‌آنلاین وحید انصاری اظهار کرد: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفت‌های بخش کشاورزی است که دامنه میزبانی وسیع، قدرت تولید مثل و انتشار بالا و توانایی حشره بالغ برای بقا در شرایط آب و هوایی بسیار سخت برای چندین ماه را دارد.

وی افزود: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از ۱۰ آفت مهم خسارت بار کشاورزی است و باغداران با روش‌های کنترلی از جمله استفاده از تله‌ها، طعمه پاشی و سایر روش‌های مبارزه با این آفت تا حدی موفق به مهار و کاهش مگس مدیترانه‌ای در باغ‌ها شده‌اند و تجهیزات کنترلی توسط جهاد کشاورزی در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

انصاری تصریح کرد: متاسفانه برای چندمین سال متوالی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در کاشان مشاهده شده که با توجه به سابق حضور آفت در گذشته، شبکه مراقبت شامل کارشناسان مدیریت بحران، جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوط برای شناسایی، ردیابی و پایش جمعیت آفت مذکور فعال شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کاشان گفت: کارگاه‌های آموزش و اطلاع رسانی به باغداران وغرفه داران میوه و تره بار برای جلوگیری از ورود میوه‌های آلوده به شهرستان، اجرا شده و بروشور و بنرهای هشدار در سطح روستاها توزیع شده است.

انصاری افزود: کاهش دما، باعث افزایش جمعیت آفت شده که تهدید جدی برای محصول‌های باقیمانده از جمله انار و خرمالو است و موفقیت در مبارزه با این آفت نیازمند مشارکت همگانی است، بنابراین از باغداران درخواست داریم با جدیت بیشتر با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفت در باغ‌های خود اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.