امام جمعه بروجرد با تاکید بر هدفمندی فعالیت هیات‌های مذهبی در ایام محرم گفت: محتوای حادثه عاشورا و اهداف آن باید توسط افرادی روحانی در هیات‌های مذهبی تحلیل و تبیین شود و صرفا به عزاداری اکتفا نشود.

امام جمعه بروجرد: هیات های مذهبی باید هدفمند حادثه عاشورا را تبیین کنند

به گزارش قدس‌آنلاین، حجت الاسلام علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد افزود: باید افرادی روحانی بعنوان سخنران در هیات های عزاداری باشند تا محتوای عاشورا را برای مردم تحلیل کنند و علاوه بر این نوحه خوانی و عزاداری ها هم باید به روز شوند.
وی اظهار کرد: هیات های عزاداری در ایام محرم طوری برنامه ریزی کنند که مزاحم استراحت مردم نشوند.
امام جمعه بروجرد همچنین گفت: عزاداری خوب است اما باید به این نکته توجه داشت که موقع نماز باید اولویت با نماز باشد و عزاداری در موسم و وقت نماز نباشد.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: دنبال کردن راه امام حسین (ع) مهمتر از هر آرزوی دیگری است و عزاداری ها باید هدفمند باشد و هیات های عزاداری باید به نماز اول اهمیت بدهند.
وی با اشاره به روز بازنشستگان نیز گفت: تکریم و احترام این قشر از جامعه بسیار مهم است هم خانواده ها و هم ادارات و دستگاههای دولتی باید این تکریم و احترام را مورد توجه قرار دهند زیرا بازنشستگان در حد توان خود به جامعه خدمت کرده اند و درخور احترام هستند.
امام جمعه بروجرد با اشاره به سفر رییس جمهور به سه کشور آفریقایی گفت: این سفرها نتایج خوبی بر اقتصاد خواهند داشت و نشان دهنده موفقیت دولت در ارتباط با کشورهای دنیا است.
وی همچنین با اظهار تاسف از تعطیلی کارخانه سامان کاشی بروجرد اظهار کرد: سال گذشته که رییس مجلس به بروجرد سفر داشتند در بازدید از کارخانه ظاهرا این واحد صنعتی فعال بود ولی در بازدید سرزده هفته قبل معلوم شد تعطیل و کاملا غیر فعال شده است.
وی افزود: مسوولان و مالکان این کارخانه باید با مردم صادق باشند و از مردم عذرخواهی کنند و از نماینده دولت در شهرستان و استان هم می خواهم مشکل این کارخانه را حل کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.