امام جمعه سنندج گفت: قیمت مواد غذایی و لوازم خانگی هر روز در حال افزایش است و این وضعیت نشان می‌دهد مسئولان نتوانسته‌اند شعار مهار تورم رهبری را محقق کنند.

امام جمعه سنندج: مسئولان شعار مهار تورم را عملی کنند

به گزارش قدس‌آنلاین، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: هر روز شاهد افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی و لوازم خانگی هستیم و بیشتر مردم از این وضعیت ناراضی هستند و باید تورم مهار شود.

وی با بیان اینکه مهار تورم فقط وظیفه دولت نیست و بازاریان و تولیدگنندگان نیز باید همکاری کنند، افزود: چرا کالایی مثل مرغ باید کمیاب باشد و با قیمتی گزاف عرضه شود؛ در حالیکه مقام معظم رهبری همان ابتدای سال جدید، بر لزوم رفع تورم تاکید کردند.

امام جمعه سنندج، شعار سال رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب برای مسئولان دانست و ابرازامیدواری کرد قیمت کالاهای اساسی کنترل و تورم برطرف شود.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه ها به در دست اجرا بودن طرح‌های مهم در استان اشاره کرد و گفت: پروژه راه آهن همدان-سنندج در حال حاضر ۹۷ درصد پیشرفت دارد و قرار است بزودی به بهره‌برداری برسد.

وی ضمن تقدیر از تلاش شهرداری سنندج برای احداث پارک ۲۰ هکتاری، ادامه داد: با وجود تلاش استاندار کردستان، مشکلات فرودگاه سنندج همچنان باقی مانده است و باید برطرف شود.

تبریک هفته تامین اجتماعی و روز خانواده و بازنشستگان و تاسیس شورای نگهبان و نقش این نهاد در حفاظت از آرای مردم از دیگر مطالبی بود که خطیب جمعه سنندج به آن اشاره کرد.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها، به بحث اهمیت مسئولیت و ضرورت تلاش برای خدمت درست به مردم پرداخت و اظهار کرد: مسئولان امانت‌دار بوده و به وعده‌های خود به مردم عمل کنند.

مقدمات برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند در کردستان فراهم است

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کردستان هم در سخنران پیش از خطبه ها با بیان اینکه شورای نگهبان یکی از نهادهای مهم در نظام جمهوری اسلامی است، افزود: هیچ دستگاهی حق ندارد قانون اساسی را تفسیر کند و تنها مرجع این مهم شورای نگهبان است.

بهروز مهتابی یادآور شد: شورای نگهبان نظارت بر انتخابات را برعهده دارد و این نهاد، مستقل و فراقوه ای بوده که تضمین کننده اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است.

وی دفاتر استانی شورای نگهبان را نیز دارای همان منزلت و جایگاه دانست و ادامه داد: امسال ۲ انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند برگزار می‌شود و مقدمات لازم برای برگزاری این مهم فراهم شده است و از آرا مردم مثل همیشه صیانت خواهد شد.

۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان است.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.