مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: طرح توانمندسازی ۲۰۰ نفر زن سرپرست خانوار در استان که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند، اجرا شد.

طرح توانمندسازی ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در زنجان اجرا شد

به گزارش قدس انلاین، روح اله صالحی افزود: این طرح به صورت آزمایشی در استان زنجان و البرز اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این طرح یک سال خواهد بود، اضافه کرد: در این طرح علاوه بر آموزش مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال برای این افراد و پشتیبانی از طرح‌های اشتغال، خدمات مشاوره نیز به گروه هدف ارائه خواهد شد.

صالحی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا این زنان سرپرست خانوار با بهره‌مندی از تسهیلات پرداختی نسبت به ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف به ویژه خیاطی، آرایشگری، فرشبافی و حوزه دامداری بتوانند به نقطه مناسب توانمندی مالی برسند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: علاوه بر این سایر مباحث موثر در بحث توانمندسازی از جمله خدمات مسکن نیز به این زنان ارائه خواهد شد تا شاهد تسریع در بحث توانمندسازی آنها باشیم.

وی با اشاره به هدفگذاری کمیته امداد در سال‌جاری در حوزه ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف، افزود: کیفی‌سازی و تثبیت طرح‌های اشتغال با تکیه بر مشاغل خانگی، استفاده از ظرفیت‌های منطقه در اشتغالزایی و بهره‌گیری از استعدادهای مددجویان از موضوعات مهمی است که باید در اجرای طرح‌های اشتغالزایی مورد توجه قرار گیرد.

در حال حاضر ۵۴ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.