گیلان- معاون کمیته امداد استان گیلان با اشاره به بهره‌مندی ۵ هزار و ۱۱۲ مددجوی گیلانی از بیمه تأمین اجتماعی گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان حق بیمه برای به سازمان تأمین اجتماعی استان پرداخت‌ شد.

بهره‌مندی ۵۱۱۲ مددجوی گیلانی از بیمه تأمین اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کمیته امداد گیلان ؛ عباس فلاحتی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان یکی از اهداف مهم این نهاد است، اظهار کرد: برای رسیدن به این امر و خروجی پایدار و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ها در بین مددجویان، پرداخت حق بیمه اجتماعی آن‌ها با مشارکت آنان و کمیته امداد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی مانند بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی و درمان استفاده کنند، تصریح کرد: خدمت بیمه تأمین اجتماعی شامل بیمه مشمولین طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه زنان سرپرست خانوار شهری در قالب صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه مددجویان از طریق صندوق بیمه روستائیان و عشایر است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گیلان بهره‌مند شدن مددجویان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی را گام بلندی برای توانمندی و خوداتکایی آن‌ها دانست و گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان حق بیمه برای پنج هزار و ۱۱۲ نفر از مددجویان به سازمان تأمین اجتماعی استان پرداخت‌شده است.

فلاحتی با اشاره به شرایط مستمری بازنشستگی برای زنان سرپرست خانوار بیان کرد: بر اساس توافق انجام‌شده با سازمان تأمین اجتماعی، با پرداخت حداقل ۱۰ سال حق بیمه و شرایط سنی ۵۵ سال برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت می‌توانند از مزایایی مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.