معاون اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ۷۰ درصد شهروندان زنجانی دچار کم تحرکی هستند و براساس همین آمار نگران کننده، باید مردم را به ورزش کردن بیش از پیش تشویق کنیم.

۷۰ درصد شهروندان زنجانی دچار کم تحرکی هستند

به گزارش قدس آنلاین،  غفار امانی روز شنبه در مراسم تجلیل از مدال آوران قهرمان کشوری هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان زنجان، اظهار کرد: لازمه قهرمانی در هر مرحله سلامتی است و نباید از این نعمت بزرگ غافل شد.

وی با بیان اینکه امروزه ورزش، یکی از ضروریات زندگی است، اضافه کرد: این ضرورت از دو بعد فردی و اجتماعی، قابل بررسی است، چرا که گاهی زندگی شهرنشینی، دوری از طبیعت، استفاده از غذاهای مصنوعی و نداشتن فعالیت بدنی لازم موجب ضعف و ناتوانی جسمی افراد شده و آنها را از سلامتی دور کرده است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به نقش تاثیرگذار ورزشکاران در تشویق مردم به ورزش کردن، گفت: قطعا حضور ورزشکاران در صحنه و موفقیت آنها عامل تاثیرگذاری در تشویق سایر اقشار جامعه به ورزش و سلامتی است.

مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان نیز در این مراسم، گفت:بر اساس آمارهای موجود تعداد بیماران خاص و پیوند اعضای استان به ۳۳۷ نفر رسیده است اما گمان می رود که تعداد این ورزشکاران بیشتر باشد.

محمدرضا طهماسبی با بیان اینکه انتظار ما از ورزشکاران دارای این شرایط آن است که خودشان را معرفی کنند، اضافه کرد: قطعا این معرفی موجب تشویق دیگران به ورزش کردن و انگیزه بیشتر آنها خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت بسیار خوب و تاثیرگذار این هیأت ورزشی در حمایت از ورزشکاران، افزود: خوشبختانه هر سال شاهد درخشش این ورزشکاران در عرصه‌های بین‌المللی و دانشگاهی هستیم.

مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه بیماری دلیلی بر ورزش نکردن نیست، اضافه کرد: باید زمینه حضور همه بیماران در بحث ورزش فراهم شود.

در ادامه این مراسم از ۲۰ ورزشکار دارای بیماری خاص و پیوند اعضای استان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.