رئیس سازمان ملی استاندارد از برگزاری سومین نشست شورای عالی استاندارد در دولت سیزدهم و با حضور رئیس جمهور خبر داد.

برگزاری سومین جلسه شورای عالی استاندارد با حضور رئیس جمهور

به گزارش قدس آنلاین، مهدی اسلام‌پناه امروز در نشست خبری جایزه ملی کیفیت از برگزاری سومین جلسه شورای عالی استاندارد در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این جلسه امروز با ۸ صورت جلسه با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان داشت: در دو جلسه قبلی ۲۲ دستور جلسه داشتیم که ۸۹ درصد آن محقق شده است.

اسلام پناه بیان داشت این سومین حضور رئیس جمهور در ۲۰ ماه از عمر دولت سیزدهم است در حالی که آخرین حضور رؤسای‌جمهور مربوط به سال‌ها قبل بود.

وی همچنین با اشاره به موضوع تسهیل‌گری در واردات و صادرات گفت: بسته‌ای به عنوان بهار خدمت در مورخ ۵ فروردین در اجلاسیه مدیران دولت در سالن اجلاس رونمایی شد که بر اساس آن دستگاه‌ها مکلف شدند  تسهیل‌گری‌های را در رابطه با مسائل مرتبط با خود داشته باشند.

وی افزود: بنابراین سازمان ملی استاندارد طی ۴۵ روز کاری بر این موضوع تمرکز کرد تا بسته تدوین شود و براساس آن  تسهیل‌گری در خصوص واردات و صادرات داشته باشد که بر اساس آن از ابتدای سال تاکنون کمترین دل‌نگرانی در حوزه صادرات و واردات وجود ندارد.

اسلام پناه بیان داشت: بنابراین شرایطرا  برای واردات و صادرات به نحوی تسهیل‌گری کرده‌ایم که واردکننده و صادرکننده هیچ مشکلی نداشته باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان داشت: بر اساس این بسته اکنون شرایط برای واردات خودرو به نحوی رقم خورده است که میلیون‌ها خودرو می‌تواند فوراً وارد کشور شود و این موضوع در واقع  تسهیل‌گری واردات است.

اسلام پناه اظهار داشت: این شرایط در ماه‌های گذشته امکان نداشت لذا سازمان ملی استاندارد برای شکستن بازار انحصاری خودرو تلاش خود را انجام داده و بر اساس تسهیل‌گری واردات میلیون‌ها خودرو می‌تواند به کشور وارد شود.

وی درباره برگزاری جایزه ملی کیفیت بیان داشت: مدل بومی برای جایزه ملی کیفیت نداشتیم و لذا با موافقت رئیس‌جمهور سازو کار بومی‌سازی جایزه ملی کیفیت راه‌اندازی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.