نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: کمبود آب مهم‌ترین معضل استان است.

کمبود آب مهم‌ترین معضل استان خراسان شمالی است

به گزارش قدس انلاین٬ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز در شورای فرهنگ عمومی٬ اظهار داشت: استفاده ناصحیح از هر چیزی از جمله آب اسراف و حرام است.

وی با تاکید بر کمبود آب و بحران آب، خواستار مشخص شدن سهم آب شرب، سهم آب کشاورزی، دامداری و صنعت شد و افزود: کمبود آب باعث معضلات اجتماعی عدیده در استان و عدم گذشت و عفو مراجعین به دادگستری با موضوع دعاوی آب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه از پیگیری‌های استاندار خراسان شمالی در انعقاد قرار داد انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی تقدیر کرد و گفت: انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی بخشی از مشکلات آب استان را برطرف خواهد کرد.

امام جمعه بجنورد در خصوص عفاف و حجاب نیز بیان کرد: هم موضوع کاهش آب و هم عفاف و حجاب بسیار مهم است و ایجاد رضایتمندی مردم می‌تواند به پیشبرد اهداف فعالیت‌های فرهنگی در این خصوص کمک کند و لذا مسئولین برای جلب رضایتمندی مردم باید شبانه روزی کار کنند.

نوری فرصت محرم و صفر را برای انجام فعالیت‌های مذهبی بی‌نظیر دانست و گفت: همیشه لازم نیست با افراد مقابله شود، اما با افکار و اندیشه‌های انحرافی آنها باید برخورد صحیح فرهنگی شود.

وی از دانشگاه‌ها خواست تا بر بخش‌های مختلف در حوزه عفاف و حجاب نظارت صحیح داشته باشند و برای تامین خوابگاه‌های دانشجویی نیز مساعدت و تلاش کنند.

استاندار خراسان شمالی در این نشست در سخنان کوتاهی گفت: وقتی می‌گوییم جنگ آینده جنگ بر سر آب است، یعنی می‌خواهیم اوج اهمیت آب را نشان دهیم.

حسین‌نژاد روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی مصرف آب و ترویج فرهنگ‌سازی استفاده صحیح و بهینه از آب دارای مسئولیت و ماموریت دانست.

وی اصلاح سیستم‌های آبیاری زراعی در کنار اعمال مشوق‌های مصرف بهینه و فرهنگ‌سازی را مهم دانست و گفت: اگر کشاورزان اهمیت موضوع را متوجه شوند، خود به اصلاح سیستم‌های آبیاری سنتی خواهند پرداخت و لذا باید روشنگری کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.