مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعا با اشاره به نقش منفی سازمان ملل در جنگ علیه یمن، گفت که مزدوران ائتلاف سعودی نیز در روند رزرو بلیط سفر برای مسافران از فرودگاه صنعا کارشکنی می‌کنند.

مقام یمنی: سازمان ملل از روز نخست جنگ علیه یمن، نقش منفی ایفا کرده است

به گزارش قدس آنلاین، خالد الشایف مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعا امروز شنبه  تأکید کرد که از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن، سازمان ملل نقش منفی در این بحران ایفا کرد.

الشایف با بیان اینکه سازمان ملل باید برای بازگشایی کامل فرودگاه صنعا، به ائتلاف سعودی فشار وارد می‌کرد، به شبکه خبری المسیره گفت: مزدوران ائتلاف، در روند رزرو بلیط سفر برای مسافران از فرودگاه صنعا کارشکنی می‌کنند و در محاصره ملت ما، بیش از اربابان خود، دخیل هستند.

در چارچوب طرح آتش‌بس دو ماهه یمن که در آوریل گذشته (اردیبهشت ‌امسال) اجرایی شده است، پروازها از فرودگاه صنعا به کشور اردن پس از 6 سال به شکل دو بار در هفته از سر گرفته شد.

در طول شش سال محاصره کامل فرودگاه صنعا، ده‌ها نفر از شهروندان یمنی به ویژه کودکان که برای درمان به انتقال به خارج از کشور نیاز داشتند، جان باختند.

 به دنبال جان باختن یک بانوی بیمار یمنی در نتیجه اعزام دیرهنگام به خارج از کشور برای درمان، رائد جبل، معاون سازمان هواپیمایی یمن هم امروز از سازمان ملل خواست ائتلاف سعودی را ملزم کند که اجازه پروازها به مقاصد مختلف از فرودگاه صنعا را بدهد.

جبل وضعیت بیماران یمنی را در نتیجه محاصره فرودگاه صنعا و محدود شدن پروازها به مقصد اردن وخیم خواند و گفت: سازمان ملل باید فورا به منظور بازگشایی فرودگاه صنعا برای شرکت های داخلی و بین المللی وارد عمل شود.

الشایف با بیان اینکه سفرهای روزانه به اردن، شاید باعث کاهش ملت یمن شود، در عین حال خبر داد که تعداد پروازهای هفتگی، ناگهان از شش پرواز به سه پرواز کاهش پیدا کرد. وی همچنین تأکید کرد که هزاران نفر از بیماران یمنی، نیاز مبرم به سفر دارند و برخی دیگر نیز در اردن و سایر کشورها سرگردان هستند و نمی‌توانند بلیط تهیه کنند.

مازن غانم الصوفی، مدیر کل سازمان حمل و نقل هوایی یمن هم هجدهم تیر ماه جاری گفت که فرودگاه صنعا همچنان تحت محاصره است و محاصره فرودگاه تا زمان گشایش کامل آن به مقاصد مختلف شکسته نشده است.

«عبدالوهاب الدره» وزیر حمل و نقل در دولت نجات ملی یمن پیش از این گفته بود که به زودیف پروازهای جدیدی از مقصد صنعا به امان پایتخت اردن و بالعکس،آغاز می‌شود.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.