معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان زبرخان گفت: حدود ۳ تن مواد غذایی فاسد، از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی زبرخان معدوم شد.

معدوم‌سازی حدود ۳ تن مواد غذایی فاسد در زبرخان

به گزارش قدس خراسان، مریم مردانی اظهار کرد: پیرو تشدیدهای نظارتی برای تأمین سلامت مردم و مسافرین این شهرستان، بیش از ۲۸۰۰ مورد بازدید بهداشتی و همچنین معدوم‌سازی حدود ۳ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته، از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشت محیط در بهار سال ۱۴۰۲، صورت گرفت.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان زبرخان افزود: پیرو نظارت‌های بهداشتی انجام شده در فصل بهار آموزش رعایت موازین بهداشتی به متصدیان و شاغلین توسط کارشناسان بهداشت محیط در بازدیدهای صورت گرفته داده شد که در ادامه روند بازدیدهای بهداشتی، منجر به صدور ۱۱۸ مورد اخطاریه بهداشتی، ۱۱۰ مورد معرفی به مراجع قضایی و پلمب ۱۰ واحد متخلف بهداشتی شد.

وی انجام ۴۰ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، انجام ۱۰۳۶ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی، انجام ۷۶۱۱ مورد پایش کلرسنجی آب آشامیدنی و ۲۵۸ مورد نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی آب آشامیدنی و رسیدگی به ۱۶ مورد شکایات مردمی در سامانه ۱۹۰ را از دیگر اقدامات صورت گرفته در فصل بهار عنوان کرد.

مردانی افزایش و تداوم بازدیدهای مشترک در رفع مشکلات و تخلفات بهداشتی را بسیار مؤثر دانست و گفت: در همین راستا بیش از ۱۰۰ مورد بازدید مشترک با ادارات صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی، راهداری، میراث فرهنگی و گردشگری و جهاد کشاورزی با همراهی نیروی انتظامی با حضور کارشناسان بهداشت محیط در فصل بهار ۱۴۰۲ صورت گرفت.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان زبرخان افزود: بازدید از منابع و سامانه‌های آب‌رسانی، آموزش بهسازی محیط روستا جهت پیشگیری از بیماری‌ها به عموم مردم روستا نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

وی گفت: همشهریان و مسافران عزیز می‌توانند شکایات بهداشتی خود را از طریق سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ برای پیگیری توسط کارشناسان بهداشت محیط، اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.