مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در سواحل خزر، کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد: بارش باران در شمال و شمال‌ غرب و خنکای هوا در سواحل خزر

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: روز آینده با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر و گذر امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور، در استان‌های اردبیل، مازندران، گیلان، شمال آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده در مناطقی از اردبیل، ارتفاعات البرز و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه ۲۶ تیر بارش در این مناطق افزایش می‌یابد و در استان‌های گلستان، خراسان‌شمالی و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، زنجان،‌ تهران و سمنان نیز خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: شدت بارش‌ها بعدازظهر فردا و روز دوشنبه ۲۶ تیر در شمال آذربایجان شرقی و نیمه غربی گیلان خواهد بود.

* هشدار دریایی ایجاد موج‌های ۲ تا ۳ متری

وی اظهار داشت: ‌بعدازظهر یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۵ تا اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۷، به دلیل افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج، افزایش سرعت وزش بادهای شمالی تا محدوده ۳۲ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱ تا ۲ متر(به‌ویژه در روز دوشنبه) در سواحل و بین ۲ تا ۳ متر در فراساحل‌ نواحی غربی و مرکزی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران، در روز یک‌شنبه و دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در روزهای ‌دوشنبه‌ و سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این راستا ‌احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی درسواحل و فراسواحل وجود دارد که ‌توصیه می‌شود ‌اجتناب از فعالیت‌های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی دریایی در دستور کار باشد.

* کاهش نسبی دما در سواحل خزر

ضیائیان گفت: روز چهارشنبه در سواحل خزر و شمال آذربایجان غربی بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی اضافه کرد:‌ روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در سواحل خزر، کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از فردا تا سه‌شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از مرکز کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در برخی مناطق گرد و خاک خواهیم داشت.

* وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شرق و شمال‌شرق کشور

ضیائیان اضافه کرد: در ۵ روز آینده در شرق و شمال‌شرق کشور همچنین جنوب‌شرق وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، پدیده غالب خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی همراه با افزایش باد، بعدازظهر کمی ابری پیش‌بینی می‌شود و در چهار روز آینده آسمان تهران صاف خواهد بود.بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۹ و ۲۶ درجه است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.