مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: در حال حاضر ۲۸ هزار و ۴۲۱ نفر تحت حمایت اداره کل بهزیستی این استان هستند.

بیش از ۲۸ هزار نفر زیرپوشش بهزیستی استان سمنان هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمود منطقی، مدیرکل بهزیستی استان سمنان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش خبرنگاران در حوزه اطلاع‌رسانی اظهار کرد: خبرنگاران بخشی از شرکای اجتماعی محسوب می‌شوند.

وی به بخشی از برنامه‌ها و استراتژی‌ها و اولویت‌های مدون بهزیستی با رویکرد اثربخشی انجام فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: کارآمدی، مردمی‌سازی و هوشمندسازی سه اولویت اصلی که در استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان عنوان کرد: در سال گذشته در حوزه پیشگیری توسعه کمی و کیفی استفاده از ظرفیت‌های مجازی مدنظر قرار گرفته شد و به همین منظور با همکاری تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نخستین همایش توانمندسازی مشاوران و روانشناسان در حوزه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی به مدت 2 روز برگزار شد.

منطقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۸ هزار و ۴۲۱ نفر تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان سمنان هستند، افزود: بهزیستی این استان ۱۷۰ فرزند فاقد سرپرست مؤثر و سرپرست غیرمؤثر را نگهداری می‌کند.

وی گفت: در یک سال گذشته به یک‌هزار و ۸۰۹ نفر توسط خط ۱۲۳(اورژانس اجتماعی) خدمات ارائه کرده است و در این مدت در بحث غربالگری بینایی ۲۲ هزار و ۷۵۰ کودک سه تا ۶ ساله و غربالگری شنوایی هفت هزار و ۵۳۰ نوزاد و شنوایی یک هزار و ۲۳۳ کودک سه تا پنج‌ساله انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه این اداره کل در طول یک سال گذشته بحث اتمام مسکن نیمه کاره مددجویان بهزیستی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در این مدت ۱۱۷ واحد مسکونی به جامعه هدف واگذاری شده است.

منطقی با اشاره به برپایی برنامه میز خدمت این اداره کل با هفت هزار و ۵۹۲ نفر در یک سال گذشته عنوان کرد: در این مدت همچنین برای یک هزار و ۵۸ نفر از جامعه هدف توسط بهزیستی استان سمنان شغل ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: اداره کل بهزیستی استان سمنان در یک سال گذشته به ۲۳ هزار و ۶۰۶ نفر پرداخت کمک هزینه درمان، خدمات توانبخشی، خرید وسایل توانبخشی، هزینه نگهداری در مراکز، مستمری ماهانه، حق پرستاری و ایاب و ذهاب پرداخت کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: سه هزار و ۹۸۶ نفر در سال گذشته در طرح Cdr توانبخشی مبتنی بر خانواده از خدمات بهزیستی استان سمنان در روستاها بهره‌مند شده‌اند.

منطقی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۹ هزار نفر با خط ۱۴۸۰ تماس گرفتند و از خدمات رایگان مشاوره تلفنی بهره‌مند شدند، بیان کرد: در سال گذشته ۲۱ مرکز مثبت زندگی با حضور در خانه ۱۶ هزار و ۱۵۰ مددجو مستمری‌بگیر پیگیر مشکلاتشان بوده‌اند.

وی با اشاره به حمایت از ورزشکاران معلول گفت: برای نخستین بار جشنواره ورزشی معلولان روستایی را سه‌شنبه ۲۷ تیرماه در سالن جانبازان و معلولان استان سمنان برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه ۹ الی ۱۰ درصد از افراد جامعه دچار معلولیت هستند، گفت: تنها 2 درصد از جمعیت معلولان تحت پوشش هستند و پرونده در بهزیستی تشکیل داده‌اند.

منطقی عنوان کرد: در سه‌ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش آمار طلاق و ۹ درصد کاهش ازدواج ثبت شده است.

به گزارش فارس، هفته بهزیستی از ۲۴ الی ۳۰ تیرماه است و امسال با شعار «برای مردم، برای به زیستن» نامگذاری شده است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.