مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه‌ای با موضوعات اجتماعی، علمی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

حال و هوای محرم در مستندهای شبکه افق

به گزارش قدس آنلاین، «آب، نان، میوه» مستند سه قسمتی است که از شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۸ از شبکه افق پخش می‌شود؛ این مستند به تهیه‌کنندگی آریان عطارپور نگاهی انتقادی به موضوع مهم اسراف در آب، نان و میوه دارد.

قسمت بیست و نهم مستند «فناورانه» دوشنبه ساعت ۲۰ بر روی آنتن شبکه افق قرار می‌گیرد.

سه‌شنبه ساعت ۱۸ قسمت نهم از مجموعه مستند ۱۲ قسمتی «مسجد نشان» پخش خواهد شد؛ این فیلم روایتی از فعالیت‌های گوناگون فرهنگی، هنری و مذهبی در مساجد سراسر کشور است.

«واحه» یکی دیگر از مستندهای تک قسمتی است که سه شنبه ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن شبکه افق می‌رود.

همان روز مستند تک قسمتی «هند دوستان» ساعت ۲۰ از این شبکه پخش می‌شود؛ این مستند درباره ارادت شیعیان هندوستان به امام حسین علیه السلام است و توسط عباس موزون گردآوری شده است.

«روضه خوان» مجموعه مستند دیگری است که قسمت یکم تا سوم آن روزهای سه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود. این مستند به کارگردانی علی قرائتی، روایتی گذرا به زندگی روضه خوان حسینی، مرحوم آیت‌الله محمدحسین سیبویه حائری دارد.

«داستان تحریم» عنوان مجموعه مستند دیگری است که قسمت نهم آن، یکشنبه یازدهم تیرماه روی آنتن می‌رود؛ این مجموعه با تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد کشاورز صدیق تولید شده و به تاریخچه چگونگی ایجاد و گسترش تحریم‌ها علیه ایران می‌پردازد.

یکی دیگر از مستندهای شبکه افق، «مستندهای عاشورایی» است که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ از این شبکه پخش می‌شود.

«میدان عاشورایی» مستندی درباره آداب عزاداری در تکیه‌ای در جنوب تهران است که چهارشنبه ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه افق قرار می‌گیرد.

مستند تک قسمتی «مرشد چلویی» چهارشنبه ساعت ۲۲ پخش می‌شود و پرتره‌ای است که به گوشه‌های از زندگی و کار بهترین کاسب قرن میرزا احمد عابد نهاوندی از کسبه بازار قدیم تهران می‌پردازد.

«بی واسطه» عنوان مستند دیگری است که قسمت‌های پانزدهم و شانزدهم آن پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۶ از شبکه افق پخش می‌شود؛ این مجموعه با اجرای محمد دلاوری و تهیه‌کنندگی سیدعلی صدری‌نیا در هر قسمت به سراغ یک موضوع چالشی و دغدغه‌مند می‌رود. محمد دلاوری در این برنامه ماجراجویی‌های جدیدی را در بازگشت به آنتن تلویزیون تجربه کرده است.

قسمت ششم مستند «فراز» پنجشنبه ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه افق قرار میگیرد؛ مستند فراز به بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه‌های مختلف می‌پردازد.

«آنسوی آشوب» کاری از سازمان فضای مجازی سراج است که به زندگی شهید روح الله عجمیان و اهداف پشت پرده اغتشاشات سال ۱۴۰۱ می‌پردازد این مستند پنجشنبه ساعت ۲۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

مستند دو قسمتی «جوانمرگ» روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته ساعت ۲۲ از این شبکه پخش می‌گردد. این مستند به بررسی تولد و چرایی جوانمرگ شدن جهاد سازندگی در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی‌پرداخته است.

«دردانه‌ها» و «رنج ترنج» مجموعه مستندهای دیگری از شبکه افق است که جمعه ساعت ۱۹ و ۲۰:۳۰ پخش می‌شوند.

مستند «جمعه دوم آوریل» مستند تک قسمتی است که جمعه ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه افق قرار می‌گیرد؛ این مستند درباره طلبه شهید شیخ محمد حسن ابراهیمی‌که در کشور گویان به شهادت رسید، می‌باشد و به کارگردانی سمانه رمضانی تولید شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.