عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیاری از منابع در کشور ما هدر می‌رود، بنابراین باید از منابع کشور به خوبی استفاده کنیم، زیرا استفاده اشتباه از منابع باعث ضربه به کشور می‌شود.

انتقاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از هدر رفت منابع در کشور

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در درس خارج بر ضرورت همکاری مردم برای حل مشکلات، اظهار داشت: ملت ایران در طول بیش از ۴ دهه اخیر نشان داده که ملتی مقاوم، استوار و با بصیرت هستند و هر چه دشمن در طول این سال‌ها تلاش کرد تا با انواع فتنه، تحریم و فشار اقتصادی این ملت را به زانو درآورد موفق نشد، چرا که ملت بزرگ ایران استوار و با وحدت در برابر همه توطئه دشمن ایستاده و سربلند از این حربه‌های دشمن عبور کرده است.

وی افزود: بیش از هر زمانی به وحدت و انسجام در کشور نیاز داریم، بنابراین افراد باید با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند و نباید این تعامل در راستای دشمنی و کینه باشد، زیرا اگر افراد با هم مشکل داشته باشند در مقام تعامل در رفع آن کوشش کنند، در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بارها تصاویری زیبا و ماندگار از وحدت، همراهی و برادری ملت ایران را دیدیم که در نهایت نیز نصرت الهی نصیب ملت ما شد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: البته از دولت، مجلس و مسئولان تصمیم‌گیر در کشور انتظار داریم برای حل مشکلاتی مانند تورم، بیکاری و مشکلات معیشتی به ویژه گرانی‌ها چاره‌اندیشی کنند تا مردم از این فشارهای اقتصادی دچار مشکل نشوند.

امام جمعه اراک با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف براساس معارف دینی و روایات ائمه اطهار(ع) گفت: امام معصوم(ع) فرمودند مروت در عفاف و پاکی و پاکدامنی و اصلاح اقتصادی است، این در حالی است که در ادیان دیگر بر عفت و پاکدامنی توصیه شده و عفاف تنها مختص اسلام و امت اسلامی و مسلمان نیست.

وی افزود: امروز می‌بینیم جوامع غربی به دلیل ترویج بی‌بند و باری و فساد دچار سقوط ارزش‌های انسانی و بنیان خانواده است، چرا که فساد و بی‌حیایی بزرگترین آسیب جامعه بشری است که همواره لطماتی بزرگ، جبران ناپذیر به دنبال دارد با این حال غربی‌ها با رفتار و برنامه‌های غلط خود به دنبال حذف دین و سرکوب فطرت پاک انسانی هستند، چرا که با حذف دین بی‌حیایی جای آن را می‌گیرد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: باید برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تدبیری حکیمانه اندیشید، زیرا مشاهده کرده‌ایم که گاهی بسیاری از جرایم و بزه‌ها به سبب فقر و تنگدستی بوده، بنابراین در امور اقتصادی نیز باید حکیمانه رفتار کرد البته از مهم‌ترین کارها در اقتصاد حکیمانه صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن است.

وی ادامه داد: عفاف در دین یعنی عفاف در همه امور از جمله اخلاق، عمل،گفتار و هر گونه روابط با خدا و بندگان خدا که موجب و زمینه‌ساز سلامت جامعه، آرامش فکری و روحی مردم در جامعه خواهد بود و از مهمترین اصول تحکیم خانواده خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بسیاری از منابع در کشور ما هدر می‌رود، بنابراین باید از منابع کشور به خوبی استفاده کنیم، زیرا استفاده اشتباه از منابع باعث ضربه به کشور می‌شود، به عنوان مثال این ضربه‌ها آلودگی آب و هواست که به جامعه ما ضررهای بسیاری زده است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ و حراست بیت‌المال مسئولیت سنگینی است که برعهده مسئولان دولتی قرار دارد، بنابراین دولت و شهرداری‌ها باید در استفاده از بودجه نهایت دقت را به‌کار ببرند و اگر این گونه نباشد تبعات سختی برای کشور دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.