مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری ام. اس بیشتر در قشر جوان مشاهده می‌شود و ابتلا به آن در زنان شایع‌تر از مردان است.

جوانان بیشتر در معرض ابتلا به ام.اس هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرتضی سعیدی اظهار کرد: ام.اس یک بیماری عصبی فلج کننده مغز و نخاع است و در این بیماری سیستم ایمنی بدن به بافت عصبی حمله کرده و موجب اختلال در ارتباط بین مغز و دیگر مناطق بدن می‌شود.

مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: علائم شایع بیماری ام. اس شامل تاری دید، احساس دوبینی، گزگز و مورمور اندام‌ها به‌ویژه موارد تحتانی و شروع از پا و ادامه یافتن آن به سمت بالا، سرگیجه و عدم تعادل است.

وی با اشاره به روند افزایشی بیماری ام. اس در جامعه، افزود: افرادی که دچار علائم یاد شده هستند، برای اطمینان از ابتلا به ام.اس باید به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند.

سعیدی با ذکر این نکته که در بیمارستان قائم(عج) مرکز جامع ام.اس دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است، عنوان کرد: در این مرکز تخصصی خدماتی نظیر فیزیوتراپی، کار درمانی، تصمیم‌گیری در خصوص نوع و میزان داروی مصرفی به بیماران ارائه می‌شود.

مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تمام تلاشمان این است که خدمات تخصصی این حوزه به بهترین شکل ممکن ارائه شود و نتیجه این خدمات ارائه شده با بهترین نوع اثرپذیری در مسیر درمان بیماری همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.