فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: اتباع خارجی بیش از ۳۲ کشور درصورت تائید نهایی مرکز از مرز چذابه به کربلا مشرف خواهند شد.

امکان تردد اتباع خارجی از مرز چذابه در ایام اربعین

به گزارش قدس آنلاین،  حمید سیلاوی فرماندار شهرستان دشت آزادگان با بیان اینکه پیگیر تردد اتباع خارجی از مرز چذابه هستیم، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتباع خارجی بیش از ۳۲ کشور درصورت تائید نهایی مرکز و تعیین مرز چذابه برای تردد، امسال از این مرز به کربلا مشرف خواهند شد.

سیلاوی افزود: لازمه انتخاب مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در مراسم بزرگ اربعین حسینی تامین امکانات و رفاه بیشتر است؛ برای مثال برای استقبال از اتباع خارجی، مکان‌های استراحت و پارکینگ باید افزایش یابند.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم توسط وزارت کشور و بازدیدهای مستمر مسئولان کشوری و استانی از این مرز برای آماده سازی فضای استقبال شایسته از زائران اربعین حسینی انجام شده است.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان با بیان اینکه پیش از این در مراسم اربعین حسینی اتباع خارجی در استان خوزستان تنها از مرز شلمچه امکان تردد داشتند، گفت: وضعیت کنونی پایانه مرزی چذابه و امکانات ویژه موجود در این مرز برای استقبال از زائران اباعبدالله الحسین(ع) در حوزه زیرساخت و همچنین محل‌های تردد زائران اربعین حسینی با توجه به گرمای هوا در حال اصلاح، تکمیل و بهسازی است و تلاش داریم بهترین شرایط را برای رفاه حال زائران ایجاد کنیم.

وی افزود: طرح‌های جدید پیشنهادی برای باز کردن گره‌های ترافیکی و کاهش تجمع انسانی در مراسم اربعین امسال ارائه شده که این مشکلات امسال نسبت به سال‌های قبل بهتر و روانتر خواهد شد.

سیلاوی بیان کرد: هماهنگی و همکاری خوبی بین استان خوزستان و کشور عراق برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی وجود دارد و تلاش می‌شود مشکلات مربوط به پایانه مرزی عراق و گذرنامه‌ نیز برطرف شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.