عضو کمیسیون کشاورزی گفت: وزارت کشاورزی درصدد است برای واردات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه‌دار که بتوانند زنجیره را تکمیل کنند اقدام کند. اعضای کمیسیون به شدت از وضع بازار مرغ اعلام نگرانی کردند.

ابراز نگرانی اعضای کمیسیون کشاورزی از قیمت‌ بالای مرغ در بازار

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  به تشریح تشریح نشست امروز این کمیسیون  با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونان و مسوولان بانک مرکزی، پرداخت و گفت: شرکت امور پشتیبانی دام گزارش کاملی را به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست ارائه کرد مبنی بر این که در دو کشور مقصد ۳۰ تن مرغ وارد شده است. مقرر شد برای تامین کالای اساسی این واردات ادامه داشته باشد.

وی افزود:  وزارت کشاورزی درصدد است برای واردات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه‌دار که بتوانند زنجیره را تکمیل کنند اقدام کند. اعضای کمیسیون  به شدت از وضع بازار مرغ اعلام گلایه‌مندی و نگرانی کردند.

نماینده مردم ملایر ادامه داد: نظر کمیسیون بر این بود که  وضعیت زنجیره بهم ریخته است  باید به شکلی تدبیر کنیم مرغ مادر، جوجه یک روزه  تامین بشود تا بتوانیم ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی  را در هر دوره داشته باشیم و با کاهش چشم‌گیر تولید مواجه نباشیم .

عضو کمیسیون کشاورزی یاد آور شد: باید چاره جویی شود که واحدهای تولیدی را فعال کنیم. مقرر شد از دستگاهای مختلف گزارش تهیه شود تا تصمیم نهایی را در جلسه آتی کمیسیون بگیریم.


پایان پیام/




پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.