سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: ثبت‌نام کاروان‌های زائران پیاده از نیمه دوم محرم آغاز می‌شود و تا پایان محرم ادامه دارد.

نیمه دوم محرم زمان ثبت‌نام کاروان‌های زائران پیاده

به گزارش قدس خراسان، حسین رضایی اظهار کرد: زمان ثبت‌نام کاروان‌های زائران پیاده برای مدیرانی که در سال‌های گذشته در سامانه ثبت‌نام داشته‌اند از طریق پیامک جزئیات آن اطلاع‌رسانی می‌شود و لازم است در زمان مقرر با توجه به سابقه حضور کاروان، اعلام آمادگی کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: کاروان‌های جدید که اولین سال است برای زیارت در قالب کاروان زائران پیاده به مشهد مشرف می‌شوند، مدیران جدید کاروان‌های پیاده موظف هستند با توجه به مدارک خواسته شده در سامانه زائران پیاده به آدرس www.zaerin۸.ir  برای دریافت خدمات بین راهی ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: برای کاروان‌های جدید، ظرفیت ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر در نظر گرفته شده و مدیران کاروان‌های زیارتی ضمن بارگزاری مدارک لازم در سامانه، ضرورت دارد معاون و روحانی کاروان را مشخص و اسامی زائران را به تفکیک مرد و زن ثبت کنند.

رضایی گفت: براساس ثبت‌نام کاروان‌ها، برنامه‌ریزی زمان حرکت و نحوه خدمت‌رسانی در مسیر، استفاده از ظرفیت ایستگاه‌ها و محل اسکان کاروان در مشهد مشخص خواهد شد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: بارگزاری مجوز شورای هیات مذهبی و فرمانداری شهرستان مقصد از سوی مدیران کاروان‌های زائران پیاده در هنگام ثبت‌نام ضرورت دارد. خیران نیز برای تأمین هزینه‌ها برای ارائه خدمات به زائران پیاده، اعلام آمادگی کرده‌اند که بر این اساس نیز ظرفیت پذیرایی و خواب ایستگاه‌های میان‌راهی افزایش می‌یابد.

وی در خصوص میزان تشرف زائران پیاده به مشهد در سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته ۱۶۰ هزار نفر زائر پیاده ثبت‌نام کردند و این در حالی بود که به ۴۶۰ هزار زائر پیاده خدمت‌رسانی شد و افزایش خدمات در ایستگاه‌های صلواتی بین‌راهی برای میزبانی شایسته از زائران پیاده در دستور کار جمعیت خدمتگزاران قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.