مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بارش‌هایی که امروز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، همچنین شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی داریم، روز آینده ۲۶ تیر افزایش می‌یابد، فردا همچنین در استان‌های گلستان و خراسان شمالی هم بارش داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد: بارندگی در چندین استان و هشدار سیلاب و آبگرفتگی معابر

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده ۲۶ تیر بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، همچنین شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بیشتر می‌شود. همچنین در استان‌های گلستان و خراسان شمالی نیز بارش داریم.

وی افزود: شدت بارش‌ها از بعدازظهر امروز و روزهای آینده در شمال آذربایجان غربی، گیلان و اردبیل است. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه ۲۷ تیر بارش در سواحل خزر، همچنین برخی نقاط خراسان شمالی و اردبیل ادامه دارد و چهارشنبه ۲۸ تیر در شمال آذربایجان غربی و سواحل خزر بارش پراکنده داریم.

ضیائیان گفت: در دو روز آینده کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی‌

وی گفت: از دوشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ تا سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۷، به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعدو برق، وزش باد شدید در چندین استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این راستا روز ‌دوشنبه در شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران و روز سه‌شنبه در گیلان، غرب مازندران، شمال اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی، ‌اختلال در سفرهای بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، سیلابی شدن مسیل‌ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: توصیه می‌شود احتیاط در عبور و مرور از مناطق کوهستانی، اجتناب از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، در دستور کار باشد.

* وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال شرق و جنوب شرق کشور

وی افزود: در پنج روز آینده در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهیم داشت؛ همچنین تا سه‌شنبه هفته جاری در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید در برخی ساعات همچنین گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف در برخی ساعات همراه با وزش باد، گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ و ۲۳ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۳ درجه بالای صفر و اردبیل با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود، همچنین اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.