مسئول قرارگاه جهادی الکفیل گفت: تا ظهر دیروز که هشتمین روز برگزاری این اردوی جهادی بود، دست‌کم ۵ هزار نفر خدمات درمانی دریافت کردند که در مورد امر دندانپزشکی هر نفر ممکن است چند دندانش مشکل داشته باشد و به این ترتیب دست‌کم ۸ هزار نفر خدمت ارائه کردیم.

ارائه خدمات درمانی رایگان برای ۵ هزار نفر در مشهد

به گزارش قدس خراسان، هزینه‌های سرسام‌آور دندانپزشکی این روزها برای قشر متوسط جامعه هم تبدیل به دغدغه شده است و گاهی سبب می‌شود روزها و گاه هفته‌ها یا ماه‌ها درد دندان را به اجبار تحمل کنند تا هزینه‌های درمان به نحوی تأمین شود.

این موضوع در میان قشر ضعیف و کم‌درآمد اما گاهی آن‌قدر دردناک و طولانی می‌شود که عطایش را به لقایش می‌بخشند و به این ترتیب در سنین جوانی مجبور می‌شوند کمتر لبخند بزنند تا جای خالی دندان‌ها کمتر به چشم دیگران بیاید.

کلانشهر مشهد با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار حاشیه‌نشین همواره مورد توجه گروه‌های جهادی است. این بار هم عید غدیر و روز مبارک مباهله بهانه‌ای شد تا حاشیه شهر مشهد میزبان یک اردوی جهادی دیگر شود و قرارگاه جهادی الکفیل هشت شبانه‌روز اردوی جهادی درمانی - فرهنگی غدیریه را برگزار کند تا لبخند را به چهره افراد نیازمند درمان بازگرداند و سوی چشم عده‌ای دیگر شود.

روز یکشنبه ۲۵ تیر ماه و هشتمین و آخرین روز از این اردو، به سراغ مسئول قرارگاه جهادی الکفیل رفتیم.

دکتر سید امیر عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس خراسان اظهار کرد: قرارگاه جهادی الکفیل بیش از یک دهه است که خدمات اجتماعی و تخصصی رایگان در حوزه‌های مختلف مانند بحث‌های خانه‌سازی، عمرانی، فرهنگی علمی پژوهشی و بهداشت و درمان به اقشار محروم ارائه می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: به مناسبت عید غدیر و ایام مباهله، توفیق داشتیم در شهر مشهد مقدس طی هشت روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب بیش از ۸ هزار نفر خدمت به مددجویان حاشیه‌نشین که از دهک‌های کم‌بضاعت و ایتام و اتباع غیر ایرانی بودند، خدمات رایگان و تخصصی دندانپزشکی مثل عصب‌کشی و ترمیم‌های پیشرفته و جراحی‌های فک و دندان ارائه کنیم.

مسئول قرارگاه جهادی الکفیل همچنین از اهدای یک‌هزار فریم عینک طبی رایگان برای افراد نیازمند خبر داد و گفت: در این اردوی هشت روزه بیش از ۱۸۰ دندانپزشک و افزون بر ۳۰۰ کادر درمانی از جمله متخصصان مغز و اعصاب، داخلی، قلب و عروق، زنان و زایمان و پزشکان عمومی ارائه خدمت داشتند.

عبدالملکی عنوان کرد: توزیع رایگان دارو در میان گروه‌های هدف که بیشتر مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، خانواده شهدا و مدافعان فاطمیون، اتباع خارجی ساکن مشهد و خانواده زندانیان زیر پوشش سازمان حمایت از خانواده زندانی‌ها هستند، نیز از دیگر خدماتی است که در این هشت روز انجام شد. 

وی با بیان اینکه جنس خدمت در شهر مشهد با همه جا متفاوت و تداعی‌گر لحظات ناب زیارت است، به همکاری خوب جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: دستیاران دندانپزشکی را جمعیت هلال‌احمر از بین جوانان نخبه متخصص و متعهد حزب‌اللهی به ما معرفی کرد و آن‌ها را در یک فرایند ۱۰ روزه آموزش دادیم که در این هشت روز تبدیل به کمک‌دندانپزشکان حرفه‌ای شدند. 

به گفته مسئول قرارگاه جهادی الکفیل، محل برگزاری در اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) است و افراد  محروم از اقصی نقاط شهرهای مشهد و تربت‌جام با همکاری شهرداری به صورت رایگان توسط اتوبوس به محل ارائه خدمات آورده شده و در آنجا با صبحانه و ناهار مورد پذیرایی قرار گرفته‌اند.

عبدالملکی ادامه داد: در این هشت روز افزون بر ارائه خدمات درمانی، برنامه‌های فرهنگی مانند مشاوره کودک و نوجوان، مهدهای قرآنی، برگزاری جشن‌های غدیریه و انواع مشاوره ترک اعتیاد، ازدواج، خانواده و تحصیلی، همچنین میز احکام و حلقه‌های اعتقادی برای گروه‌های سنی مختلفی که تحت درمان قرار گرفتند، برگزار شده است.

وی در خصوص ارزش ریالی خدمات ارائه شده بیان کرد: تا ظهر دیروز که هشتمین روز برگزاری این اردوی جهادی بود، دست‌کم ۵ هزار نفر خدمات درمانی دریافت کردند که در مورد امر دندانپزشکی هر نفر ممکن است چند دندانش مشکل داشته باشد و به این ترتیب دست‌کم ۸ هزار نفر خدمت ارائه کردیم که ارزش ریالی این خدمات درمانی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

خبرنگار: مـعصومـه مـؤمنیـان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.