اداره کل هواشناسی اصفهان در باره وقوع طوفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی از روز دوشنبه هفته جاری، در این استان هشدار نارنجی صادر کرد.

هواشناسی اصفهان هشدار نارنجی صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان، روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از وزش باد شدید، طوفان لحظه‌ای و فعال شدن کانون‌های گرد و خاک داخلی در مناطق شرقی و شمالی، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی از اواخر روز دوشنبه (امروز) تا روز جمعه هفته جاری، در برخی مناطق استان خبر داد.

این وضعیت در خوروبیابانک، انارک، چوپانان، نایین، اردستان، ورزنه، زواره، مهاباد، اصفهان، دولت‌آباد، شرق اصفهان، فرودگاه، آران و بیدگل، بادرود، کاشان، نجف‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه، کبوترآباد، مورچه‌خورت و شهرضا پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش، وزش باد شدید در مناطق شرقی و شمالی استان و خیزش گردوخاک، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و احتمال اختلال در تردد در نیمه شمالی و شرقی استان و محورهای مواصلاتی با استان‌های قم، سمنان و یزد وجود دارد.

همچنین در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است تا ضمن اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به‌ویژه برای افراد آسیب‌پذیر، از استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار نارنجی از اواخر وقت امروز (دوشنبه) تا اوایل وقت روز پنجشنبه هفته جاری، وزش باد شدید وقوع طوفان لحظه ای و فعال شدن کانون‌های گرد و خاک مناطق شرق و شمال، خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا برای مناطق شمال، شرق و تا حدودی هم مناطق مرکزی استان پیش بینی شده است.

محمد رضا رفیعی افزود: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۲۹ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته سه درجه خُنک‌تر شده است.

وی ادامه داد: خوروبیابانک با دمای ۴۷ و بویین و میاندشت با دمای هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.