رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: فرآیند رفتن دانشجویان و متخصصان به سایر کشورها به چند روز و چند هفته کاهش یافته است؛ چراکه کشورها درو کردن و وارد کردن استعدادها به کشور خود را در بالاترین اولویت قرار داده‌اند.

اسلامی: «دِرو کردن» استعدادها اولویت کشورهاست/ هیاهوی هسته‌ای برای جلوگیری از پیشرفت ماست

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی در آیین انعقاد تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان انرژی اتمی ایران و مراسم اختتامیه جشنواره علمی "من فناوری هسته‌ای هستم"، اظهار کرد: پیش‌تر وقتی یک دانشجو یا متخصصی تقاضای رفتن به کشوری را مطرح می‌کرد باید یک پروسه زمانی طولانی طی می‌شد اما این فرآیند امروز به چند روز و چند هفته کاهش یافته است چراکه کشورها درو کردن و وارد کردن استعدادها به کشور خود را در بالاترین اولویت قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: گرفتن استعدادها همیشه عامل کِشنده و بُرونی ندارد بلکه عاملی هم از درون دارد که آن استعداد را به کشور دیگر پرتاب می‌کند. این امر متاثر از شرایط محیطی است که اولین آن در مدرسه و سپس دانشگاه و از آن مهم تر آینده شغلی فرد است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ادامه داد: اصل پیشرفت ایمان، پایداری، عشق به میهن و ملت و عشق به عزت آفرینی است.  دنیا دنیای زور و رقابت است، نه رقابت در شرایط برابر بلکه رقابت در شرایطی که سنگ می‌اندازند تا کسی راه نرود. رقابت در شرایط نابرابری و در ایجاد موانع بسیار است تا خود را همواره پیروز میدان معرفی کنند. تمام هیاهویی که برای هسته‌ای ایجاد کرده‌اند برای این است که پیشرفت ما اتفاق نیفتد. امروز غارتگری سمبل محتوایی است که جلوه های آن به استدلال ها و مهارت‌ها رسیده است و تورهایی پهن می‌کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش ۲۰ برابری رشته‌های هسته‌ای، تاکید کرد: ظرفیت سازی کردن برای کشور نیازمند وجود نیروی با استعداد است که در این راه عاشقانه قدم زند. سازمان انرژی اتمی امروز از افتخارات تاریخ معاصر کشور است که در تهدید، تحریم، تخریب، عملیات تروریستی و ترور و فشار روزانه روانی، همکاران ما توانستند در خیلی از سر فصل های هسته ای با این همه مزاحمت و محدودیت جزو کشورهای تراز اول باشند. این چیزی نیست که غلو کنیم و حقیقتی است که وجود دارد و در محیط بین الملل هم به آن اعتراف می‌کنند.

اسلامی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۲۱ خرداد، افزود: باید پرورش شخصیت خودباور، توانا و اثر گذار و کارآمد را با همکاری آموزش و پرورش و خانواده ها انجام دهیم. این جشنواره یک گام از این عملیات است که تحقق آن مرکب از عناصر مختلف است. زمانی که دکتر صحرایی رییس دانشگاه فرهنگیان بودند تفاهم نامه ای در خصوص برگزاری کارگاه و... برای معلمین داشتیم که ایشان وزیر شدند و امروز این تفاهم‌نامه امضا می‌شود. سازمان انرژی هسته‌ای مبدل فناوری های تولیدی بوده و در کنار آن خودش هم مصرف کننده بوده است. امروز گام سوم تکمیلی ما این است که این فناوری را در خدمت همه بخش‌های جامعه بگذاریم  و گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.