رئیس جمهور ترکیه با اشاره به شرط بشار اسد برای پایان اشغالگری نیروهای نظامی ترکیه از شمال سوریه گفت: ما نمی‌توانیم این شرط را محقق کنیم.

اردوغان: بشار اسد از ما می‌خواهد که شمال سوریه را تخلیه کنیم اما نمی‌توانیم

به گزارش قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری خودپیش از سفر به کشورهای عربستان، قطر و امارات ابراز امیدواری کرد که کشورهای میزبان بتوانند در ترکیه سرمایه گذاری کنند و همچنین ترکیه بتواند در این کشورها سرمایه گذاری داشته باشد.

وی درباره عادی سازی روابط با سوریه گفت: ما درها را به روی سوریه نبسته ایم اما بشار اسد از ما می خواهد که شمال سوریه را ترک کنیم.

اردوغان افزود: ما نمی توانیم چنین شرطی را محقق کنیم، زیرا در حال مبارزه با تروریسم هستیم و ترکیه از این ناحیه تهدید می شود.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه بشار اسد این حرف را به سایر کشورها نمی تواند بزند و فقط درباره ترکیه است، اظهار داشت: اگر اسد رویکرد عادلانه ای در پیش گیرد می توانیم پیش برویم.

این سخنان در حالیست که در سوریه تنها ترکیه و آمریکا به شکل غیرقانونی و اشغالگرانه حضور دارند و دولت سوریه و بشار اسد بارها نسبت به حضور آنها اعتراض و خواستار پایان اشغالگری این دو کشور شده اند.

اردوغان در خصوص تمدید فعالیت کریدور غلات نیز گفت: طرفین در حال مذاکره در استانبول هستند و امیدواریم که بتوانیم بر سر تمدید آن به توافق برسیم.

کرملین امروز اعلام کرد که فعالیت کریدور غلات از امروز متوقف می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.