سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی نحوه برگزاری کنکور و امتحانات نهایی امسال در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: طبق توضیحات ارائه شده کنکور امسال امن‌ترین آزمون طی سال‌های گذشته بوده و شایعات پیرامون اختلافات بالا بین مصحح اول و دوم در آزمون نهایی درست نیست.

بررسی نحوه برگزاری کنکور و امتحانات نهایی امسال در کمیسیون آموزش

به گزارش قدس‌آنلاین، احمدحسین فلاحی در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: با توجه به شبهاتی که در فضای مجازی نسبت به برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ و امتحانات سراسری مطرح شده، کمیسیون آموزش جلسه‌ای برای بررسی این موارد  با حضور مسئولان سازمان سنجش آموزش و وزارت آموزش و پرورش تشکیل داد که به سئوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ داده شد

وی ادامه داد: طبق توضیحات ارائه شده، امسال سازمان سنجش از تجهیزات و امکانات پیشرفته‌ای برای جلوگیری از تقلب استفاده کرده لذا کنکور امسال امن‌ترین آزمون طی سال های گذشته بوده است؛ همچنین دستگاه‌‎های نظارتی و امنیتی پای کار بودند تا باندهای متخلف و متقلب در کنکور به سرعت شناسایی و دستگیر ‌شوند. انتظار می رود دستگاه قضایی با این باندهای تقلب و متخلف برخورد کند تا امنیت آزمون در کشورمان زیر سوال نرود.

 شایعات پیرامون اختلافات بالا بین مصحح اول و دوم در آزمون نهایی درست نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: سازمان سنجش با به روز رسانی امکانات و تجهیزات خود آزمون‌ها را شخصی‌سازی کرده لذا امکان تقلب به کمترین میزان رسیده است. همچنین با بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان آخرین امکانات در دستور کار سازمان سنجش قرار گرفته است.

وی درباره نحوه برگزاری امتحانات نهایی نیز گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش امسال ۸۰ درصد حوزه‌های امتحانی مجهز به دوربین بوده و دستگاه‌های رصد مانند سازمان سنجش برای گرفتن ابزارهای تقلب تهیه و در حوزه ‌های امتحانی استفاده شد؛ امتحان نهایی ۴۶ درس در ۱۱ روز برگزار شد لذا  شایعات پیرامون اختلافات بالا بین مصحح اول و دوم کاملا رد می شود چرا که برای بالارفتن ضریب امنیت در تصحیح اوراق تصحیح برگه‌های امتحانی در استانی دیگری انجام شده است.

فلاحی همچنین گفت که درباره میزان سختی سوالات امتحانات نهایی شبهاتی مطرح شد؛ پاسخ این بود که تمامی سئوالات استاندارد و از داخل کتاب و مورد تأیید دبیرخانه‌های کشوری بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.