مدیربرنامه های یورگن لوکادیا بازیکن پرسپولیس که در ایام اعتراضات ایران را ترک کرد، با روزنامه اعتماد گفت و گویی انجام داده و در این گفت و گو از دلایل رفتن یورگن و همین طور احتمال بازگشت او صحبت کرده است.

واکنش ایجنت لوکادیا به بازگشت او به پرسپولیس؛ او به خاطر فیلترینگ از ایران رفت!

به گزارش قدس آنلاین، یورگن لوکادیا یکی از بهترین مهاجمان خارجی تاریخ لیگ برتر فوتبال کشورمان است که عمر حضورش در پرسپولیس به یک فصل نکشید. مهاجم باهوشی که شم گلزنی کم‌نظیری دارد.

او در مدت زمانی کوتاه با شرایط فوتبال ما آشنا شد و گل‌های مهمی هم برای سرخپوشان به ثمر رساند اما پس از اتفاقات پیش آمده در پاییز ایران و اعتراضات پس از درگذشت مهسا امینی و فیلترینگ اینترنت در ایران، کشورمان را به مقصد کشورش ترک کرد. او حالا در لیگ چین بازی می‌کند. یورگن در مدت زمانی که در ایران بود منهای توانایی فنی‌اش در فضای مجازی هم فعال بود و به لطف هواداران پرسپولیس فالوورهای زیادی به دنبال کنندگانش در اینستاگرام اضافه کرد اما شاید برای کم نشدن فالوورهایش هرازگاهی عکس با پیراهن پرسپولیس منتشر می‌کند و به همین علت هم هر بار گمانه‌زنی‌هایی می‌شود که احتمال حضور مجدد او در پرسپولیس وجود دارد. خبری که تا این لحظه از جانب دو طرف تایید نشده است و حالا با شکایت باشگاه پرسپولیس از این مهاجم دو طرف در دو نقطه مقابل هم قرار دارند! در چند روز گذشته مدیر امور بین‌الملل پرسپولیس در مصاحبه‌ای گفت: پرونده شکایت یورگن لوکادیا در مرحله ارسال لوایح ادامه دارد و به زودی هم مستندات جدید باشگاه برای فیفا ارسال خواهد شد و مدیرعامل پرسپولیس هم با جدیت پیگیر این پرونده را دنبال می‌کند. آخرین پیگیری‌های خبرنگار «اعتماد» از باشگاه پرسپولیس هم گواه ادعای امیرعلی حسینی است و پرسپولیسی‌ها با امیدواری از شانس بالا برای محکوم کردن مهاجم خارجی می‌گویند. محکوم کردن یک بازیکن یا مربی خارجی در کمیته انضباطی فیفا از آن اتفاقاتی است که معمولا در فوتبال ما (باشگاهی و ملی) ‌رخ نمی‌دهد اما امیدواریم این بار شرایط به سود پرسپولیسی‌ها تمام شود.

پس از پیگیری‌هایی که از باشگاه پرسپولیس داشتیم با زهرا مجتهدزاده - ایجنتی که یورگن لوکادیا را به پرسپولیس معرفی کرد - گپ و گفتی داشتیم. مجتهدزاده که در ترکیه ساکن است ارتباطات قوی با فوتبالی‌ها دارد و در امور اقتصادی با مربیانی مثل برانکو و شفر هم همکاری داشته است. 

درباره آخرین لایحه دفاع لوکادیا توضیح می‌دهید؟

اول اینکه درباره قرارداد او معمولا پرسیده می‌شود که چیزی نمی‌توانم بگویم چون قرارداد محرمانه است. اما هر دو طرف در چلنج فیفا هستند. درباره سوال شما هم بگویم من با هموطنانم رو راست هستم. لوکادیا می‌گوید به خاطر شرایط ایران از کشور خارج شده اما حرف من هم این است اگر به دلیل شرایط ایران بود چرا به چین رفته؟ اگر موضوع اینترنت بوده و فیلتر واتس‌آپ بوده که اعلام‌ هم شده این موضوعات دلیل رفتنش بوده چرا رفته به کشوری که واتس‌آپش فیلتر است؟

حالا لوکادیا غرامت هم ‌می‌خواهد؟

لوکادیا رفته؛ چه غرامتی می‌خواهد؟ پرسپولیس شکایت کرده و بازیکنی که قرارداد داشته و تیمش را رها کرده و رفته چه غرامتی باید بخواهد؟

از آنجایی که معمولا در پرونده‌های فیفا بازنده می‌شویم امید کمی برای برنده شدن در پرونده‌های اینچنینی داریم؟

معمولا به دلیل پرداختی‌ها است که سر موعد پرداخت نمی‌شود اما برای یورگن سر وقت پول گرفته اما تصمیم فیفا با توجه به پرونده‌ای که درست شده چه خواهد بود، واقعا نمی‌دانم.

پرسپولیس پرداختی‌های این مهاجم را به موقع انجام داد؟

بله ‌.

رای چه زمانی اعلام می‌شود؟‌

طرفین نمی‌دانند و فقط فیفا می‌داند.

کمی از خودتان بگویید؛ چند سال است که کار ایجنتی انجام می‌دهید؟

زمانی که آقای جمشیدی، رییس باشگاه انقلاب و آقای مهندس اسحاقی، رییس فدراسیون گلف بود، من هم آن زمان مدیر روابط عمومی و روابط بین الملل فدراسیون گلف بودم و آقای برانکو هم در آن زمان سرمربی تیم ملی بود. وقتی که ایشان سرمربی پرسپولیس شد من به عنوان مدیر روابط عمومی و تبلیغاتش بودم. با برانکو وارد فوتبال شدم و با وینفرد شفر هم همکاری دارم. البته به جز ترانسفر بازیکن کارهای دیگری هم انجام می‌دهم. تا امسال کار ایجنتی در فیفا رسمیت نداشت. قطعا در ماه سپتامبر امتحان می‌دهم تا در فیفا هم رسمی شوم. البته در ترانسفرمارکت اسم من به عنوان ایجنت وجود دارد.

خانم‌های دیگر ایرانی هم مثل شما کار ایجنتی انجام می‌دهند؟

خانم‌های دیگر را نمی‌دانم‌ اما تنها خانم ایرانی هستم که در خاورمیانه فعالیت می‌کنم.

با بازیکنان اروپایی ارتباط دارید؟

بله، با خیلی از بازیکنان. همان طور که گفتم کار تبلیغاتی هم انجام می‌دهم، مثلا آخرین کار تبلیغاتی‌ام این بود که برای باشگاه مونشن گلادباخ آلمان اسپانسر گرفتم که به دلیل کرونا متاسفانه به سرانجام نرسید.

با توجه به یک‌سری قوانین سرمایه‌گذاری اسپانسرها در فوتبال ما کم ‌است. شما راهکاری دارید؟

محدودیت در تمام‌کشورها وجود دارد و فقط در ایران نیست مثلا هیچ‌ وقت باشگاهی در دنیا سیگار را تبلیغ نمی‌کند. حالا با توجه به اسلامی بودن کشور ما ممکن است یک‌سری قوانین دیگر هم لحاظ کنند که عادی است و جلوی دست و پای سرمایه‌گذار را نمی‌گیرد. تنها چیزی که امکان دارد جلوی سرمایه‌گذاری را بگیرد تبلیغات ناجوانمردانه علیه ایران و تحریم‌ها است.

یکی از مشکلات فوتبال ما کمبود بازی‌های تدارکاتی است. کشورهای دیگر راضی به انجام بازی با تیم ملی نمی‌شوند.

تیم‌های ترکیه و آلمان و... هستند که با باشگاه‌های ما بازی می‌کنند چون فوتبال باشگاهی ما در بالاترین سطح فنی و نیروی انسانی در خاورمیانه است. شما عربستان را ببینید آن همه سوپراستار گرفتند تا لیگ خودشان را بالا ببرند و با ما رقابت کنند. باید فدراسیون ما اقدام کند. اینکه می‌گویند تیمی حاضر نیست با ایران بازی کند را قبول ندارم که متاسفانه درباره ایران ناجوانمردانه جوسازی می‌کنند. در ایران امنیت خوبی وجود دارد در نقاط مختلف داریم می‌بینیم که کشتار می‌شود و اخبارش را می‌شنویم اما در ایران چنین چیزی نداریم اگر هم راضی نمی‌شوند در ایران با ما بازی کنند در کشورهای همسایه بازی کنیم.

درباره تیم ملی این فرصت به من داده شود می‌توانم رایزنی کنم. موضوع این است ما کاری را امتحان نکرده می‌گوییم انجام نمی‌شود. اما آیا ما مذاکره‌ای با مثلا تیم دهم دنیا داشته‌ایم؟ یک نفر به عنوان مدیر مسابقات رفته برای مذاکره؟ ما هنوز هیچ امتحانی نکردیم، اینکه بگوییم تیمی با ما بازی نمی‌کند به نظر من غیرمنطقی است.

ترتیب سوالات ما بهم ریخت! به تازگی باشگاهی از شما درخواست بازیکن داشته؟

باشگاه‌ها یک‌سری پارامترهایی دارند که نمی‌شود دخالت کرد اما اگر بگوییم به دلیل شرایط ایران دنبال بازیکن بی‌کیفیت باشیم، نه مورد قبول نیست و کار یک ایجنت این است که بتواند بازیکن را متقاعد کند برای حضور به ایران.

باشگاه پرسپولیس چطور؟

از من بازیکنی نخواستند اما خودم بازیکنی که در حد پرسپولیس باشد را قطعا معرفی می‌کنم.‌

مشکلات لوکادیا در ایران فقط اینترنت بود؟

او واقعا ایرانی‌ها را دوست داشت. نژادپرستی در بیشتر کشورها وجود دارد اما در ایران اصلا وجود نداشت و میهمان‌نوازی و احترام مردم او را جذب کرد. فقط می‌دانم ‌مشکلش همین اینترنت و فیلترینگ بود چیزهای دیگر را نمی‌دانم!

دو طرف علاقه‌ای به همکاری مجدد دارند؟

من نه از طرف باشگاه پالسی گرفتم و نه یورگن.

هنوز هم با او ارتباط کاری دارید؟

قراردادمان تمام شده و هنوز مشخص نیست که مجدد دوباره با هم کار کنیم یا نه.

شما را اولین ایجنت خانم ایرانی معرفی کنیم؟

این طور که می‌دانم همسر اسبق آقای مهدوی کیا هم ایجنت بوده. نمی‌دانم.

از شفر هم بگویید؛ او از رفتاری که استقلالی‌ها با او داشتند، ناراحت شد؟

متاسفانه برخورد یک باشگاه بزرگ ایرانی با او در کشوری که به مهمان‌نوازی معروف است از ما ایرانی‌ها بعید بود. اینکه به صورت ناگهانی قراردادش را فسخ کردند هیچ مربی را خوشحال نمی‌کند.

منبع: اعتمادآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.