خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی که چند ماه‌ است تحت سیطره مخالفان لایحه تغییرات قضایی کابینه حاکم به ریاست بنیامین نتانیاهو است امروز شاهد حضور شماری از طرفداران کابینه حاکم و درگیری آنها با معترضانی بوده که اعتراضات سراسری خود را در شهرهای مختلف آغاز کرده اند.

درگیری خیابانی طرفداران و مخالفان بنیامین نتانیاهو/ بازداشت ۱۷ معترض + فیلم

به گزارش قدس آنلاین، مخالفان کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه ضمن بستن جاده ها، تلاش کردند مانع فعالیت قطارها در مناطق مختلف در سرزمین های اشغالی شوند.

این رسانه صهیونیستی تفاوت اعتراضات امروز صهیونیستها با روزها و هفته های گذشته را تمرکز معترضان بر پنج ایستگاه اصلی قطار در سرزمین های اشغالی از جمله «هرزلیا»، «تل آویو هاشالوم»، «حیفا مرکاز هاشموناه»، «بنیامینا» و «لود» اعلام کرد.

متعرضان همچنین جاده ۲ نزدیک تقاطع «ناهالال» و «معگان میکائیل» در تل‌آویو را برای مدت کوتاهی بستند.

معترضان حوزه فناوری های پیشرفته نیز از بردن اعتراضات به فضای دیجتیال خبر داده و اعلام کرد که امروز روز «اخلال در فضای دیجیتال» خواهد بود.

معترضان امروز به ساختمان بورس در تل آویو یورش برده و آن را به تصرف خود در آوردند. آنها همچنین مقابل وزارت جنگ و سندیکای مشاغل تجمع کرده اند. معترضان سپس خود را به مقر اصلی "خاخام ها" در شهر تل آویو رساندند.

در اعتراضات امروز در تل آویو افسران و نظامیان سابق ارتش رژیم صهیونیستی نیز حضور دارند.

موافقان هم به خیابان آمدند

در مقابل، روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم» نیز از برگزاری تظاهرات طرفداران کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی خبر داد و نوشت: موافقان قصد دارند با تجمع جلوی شهرک های صهیونیست نشین، مانع خروج معترضان برای شرکت در تجمعات و راهپیمایی های اعتراضی سراسری امروز شوند.

گروهی ۵۰ نفره از موافقان لایحه تغییرات قضائی نیز مقابل محل اقامت «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند و از وی خواستند که نظامیان متمرد را اخراج کند.

موافقان لایحه تغییرات قضائی با شعار «گالانت بیدار شو و تسلیم متمردان نشو»، خواستار اخراج آندسته از نظامیانی شدند که در اعترض به این لایحه تمرد را در پیش گرفته اند.

موافقان لایحه تغییرات قضائی همچنین مقابل منزل «گالی بهاراو میارا» دادستان کل رژیم صهیونیستی که از مخالفان لایحه تغییرات قضائی است، تجمع کردند. آنها همچنین تجمعی در نزدیک خانه مشاور قضایی کابینه برگزار کردند.

پلیس با حضور در مقابل محل اقامت دادستان کل رژیم صهیونیستی، تجمع کنندگان را تهدید به مقابله، در صورت تداوم تجمع کرد.

براساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با هرگونه اخلال در حمل ونقل عمومی از جمله در جاده ها و ایستگاه های مترو برخورد خواهد کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی از بازداشت ۱۷ نفر در اعتراضات خیابانی امروز علیه لایحه قضایی کابینه نتانیاهو خبر داده است.

گفتنی است؛ معترضان امروز سه شنبه حرکت اعتراضی گسترده و سراسری خود را «روز مقابله» نامگذاری کرده اند و انتظار می رود که هرچه از طول روز بگذرد بر شدت و گستردگی اعتراضات افزوده شود.

معترضان به لایحه تغییرات قضایی امروز سه شنبه در چارچوب اعتراضات سراسری به ساختمان بورس این رژیم در شهر تل آویو یورش بردند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی گروهی از معترضان صهیونیست را در داخل ساختمان بورس این رژیم نشان می دهد.

پیش از این رسانه ها گزارش دادند که معترضان مسیر منتهی به ساختمان بورس و راههای منتهی به وزارت جنگ این رژیم در شهر تل آویو را مسدود کرده اند.

معترضان همچنین دست های خود را با لوله های پلاستیکی در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به صورت زنجیره ای بسته اند.

تجمع اعتراضی دیگری نیز در برابر سندیکای مشاغل رژیم صهیونیستی هم اکنون درحال برگزاری است تا اعضای آن به پیوستن به اعتراضات ترغیب شوند.

در همین حال، برخی گزارش ها از حمله موافقان لایحه تغییرات قضایی با یک دستگاه خودرو به معترضان به این لایحه در جاده "۵۳۱" در تل آویو و زخمی شدن یکی از معترضان خبر داده اند.

کشیده شدن اعتراضات به واشنگتن

همزمان با دور جدید اعتراضات سراسری صهیونیستها علیه تصمیمات کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بویژه لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی، رسانه ها گزارش دادند که معترضان به لایحه تغییرات قضایی در آمریکا نیز قصد دارند که همزمان با دیدار اسحاق هرتزوک رئیس رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا مقابل کاخ سفید تظاهرات کنند.

اعتراضات به لایحه تغییرات قضایی در سایه اصرار کابینه نتانیاهو برای طی کردن مراحل تصویب آن در کنست گسترش یافته و بخش های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی را نیز در بر گرفته و باعث نافرمانی شماری از افسران و نیروهای ذخیره رده های مختلف شده است. این درحالی است که گروهی از نظامیان بازنشسته و سابق ارتش رژیم صهیونیستی از نافرمانی در ارتش و اعتراضات حمایت کرده اند و شماری از افسران بازنشسته دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک نیز خواهان توقف این لایحه شده و درباره تبعات خطرناک آن برای امنیت این رژیم هشدار داده اند.

کابینه حاکم رژیم صهیونیستی قصد دارد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی کنست در پایان ماه جولای، لایحه تغییرات قضایی را تصویب کند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضایی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

روسای گروه‌های مخالف در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.