فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

توقیف محموله سنگین مواد مخدر در مرز سراوان/کشف بیش از یک تن موادافیونی

به گزارش  قدس آنلاین، سردار احمدعلی گودرزی اظهارکرد: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با قاچاق مواد مخدر در طول نوار مرزی، مرزبانان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی سراوان مطلع شدند و با برنامه ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی موضوع را به صورت وی‍‍ژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از چندین شبانه روز کار گسترده اطلاعاتی مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله مواد مخدر مشخص شد و مرزداران در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای طرح مهار و استقرار کمین‌های هدفمند منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سوداگران مرگ زمانی که در کمین و محاصره مرزداران قرار گرفتند، اقدام به تیراندازی کردند و پس از درگیری مسلحانه سنگین با توجه به اتخاذ مناسب تاکتیک‌های عملیاتی دقیق از طرف مرزداران، سوداگران مرگ در دستیابی به اهداف شوم شان ناکام ماندند.

وی بیان کرد: مرزداران در این عملیات موفق شدند، ضمن دستگیری یک قاچاقچی و توقیف سه دستگاه خودرو، یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۹۵۵ کیلوگرم تریاک و ۳۴۵ کیلوگرم حشیش و ۱۵۰۰ عدد فشنگ جنگی و یک قبضه سلاح جنگی را کشف کنند.

سردار گودرزی با بیان اینکه مجموعه فرماندهی مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت پایدار جهت انجام فعالیت های قانونی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در مناطق مرزی فعال است، اظهارکرد: مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر با جدیت از سوی این مجموعه دنبال می‌شود و با توجه به تعامل مطلوب و تنگاتنگ مرزنشینان و دستاوردهای فرماندهی مرزبانی، نقش بی‌بدیل مرزنشینان در ارتقاء امنیت پایدار مرزی بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.