رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران با بیان اینکه مدیریت تعاملی مصرف برق تابستان میان وزارت نیرو و صنایع به کاهش معنادار خسارت و افزایش بازدهی صنایع کمک کرده است، افزود: بر اساس جلسه اخیر انجمن نورد کاران فولادی با وزیر نیرو مقرر شد مدیریت محدودیت برقی صنایع نورد با مشارکت انجمن اجرایی شود.

مدیریت تعاملی مصرف برق به افزایش بازدهی صنایع نورد کمک کرد

به گزارش قدس آنلاین، احمد خوروش رئیس هیأت مدیره انجمن نورد کاران، در رابطه با وضعیت مدیریت مصرف برق صنایع در دولت سیزدهم گفت: مدیریت مصرف برق صنایع در دو سال گذشته نسبت به سال‌های قبل به مراتب بهتر، دقیق‌تر و تخصصی‌تر انجام شده است و به نظر می‌رسد مسئولان وزارت نیرو در دوره جدید نسبت به مسائل و مشکلات بخش صنایع اشراف بهتری دارند.

خوروش ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی که امسال و سال گذشته برای مدیریت مصرف برق صنایع اجرایی شد، وضعیت ناترازی و کمبود برق تابستان را برای صنایع قابل تحمل‌تر کرد.

وی با اشاره به روند پیشین مدیریت مصرف برق صنایع در دولت قبل بیان کرد: سابق بر این و در تابستان سال ۱۴۰۰ به واسطه اینکه بدون برنامه‌ریزی و بدون اطلاع‌رسانی قبلی، برق صنایع بزرگ کشور قطع می‌شد، خسارت‌های سنگینی به صنایع کشور وارد شد، اما اکنون در سایه هماهنگی بخش صنایع با وزارت نیرو، مدیریت هماهنگ و تعاملی ناترازی‌ها شاهد کاهش چشمگیر خسارت‌ها هستیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن نورد کاران ضمن اشاره به جلسه اخیر اعضای انجمن با وزیر نیرو درباره نحوه مدیریت مصرف برق صنایع نورد در فصل تابستان سال جاری نیز گفت: در جلسه‌ای که اخیراً به اتفاق سایر اعضای انجمن نوردکاران با وزیر نیرو داشتیم، بر سر تعیین یک الگوی مناسب صنایع نورد کشور به توافق رسیدیم که به موجب این الگو قرار است مدیریت نحوه اعمال محدودیت ساعتی و یا روزانه برق صنایع نورد کشور توسط انجمن اجرایی شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ارزیابی ما این است که اگر مدیریت نحوه تقسیم سهمیه برق صنایع بر عهده خود فعالان این صنعت باشد، می‌توانیم محدودیت‌های ساعتی را با محدودیت‌های روزانه و نوبتی میان واحدها تقسیم کنیم و به این صورت بازدهی صنایع نورد کشور را در تابستان سال جاری تا ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.