مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی از پایان عملیات بازگشت حجاج خراسان‌رضوی و شمالی به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس خبر داد.

پایان عملیات بازگشت حجاج خراسانی/ خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به بیش از ۱۱ هزار زائر سرزمین وحی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی، محمود امانی‌بنی ضمن تقدیر از تمامی عوامل فرودگاهی و دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرایی و پشتیبانی، نظامی و انتظامی که در عملیات بازگشت زائران خراسانی سرزمین وحی فرودگاه مشهد را همراهی کردند، اظهار کرد: عملیات بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس که از روز ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ آغاز شده بود، بامداد امروز (چهارشنبه) ۲۸ تیرماه با بازگشت ۲۳۲ زائر توسط پرواز شماره ۱۵۰۳ هوایپیمایی جمهوری اسلامی ایران از مبداء مدینه به اتمام رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی افزود: در عملیات بازگشت حجاج خراسانی، ۱۱ هزار و ۵۸۹ زائر بیت‌الله الحرام از مبداء جده و مدینه به میهن اسلامی‌مان بازگشتند و در مجموع ۴۰۹ هزار و ۰۲۹ کیلوگرم بار مسافران جابه‌جا شد.

وی خاطرنشان کرد: این حجاج در قالب ۴۹ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی شامل ۲۹ پرواز از مبداء مدینه‌منوره و ۲۰ پرواز از مبداء جده، از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس وارد کشور شدند.

امانی‌بنی با بیان اینکه اقدامات و تمهیدات مورد نیاز برای عملیات اعزام و بازگشت حجاج از ماه‌های قبل آغاز شده بود، تصریح کرد: در این راستا علاوه بر بسیج تمام عوامل فرودگاهی، با تشکیل کمیته عملیات حج با مشارکت تمامی سازمان‌های و ارگان‌های مرتبط از جمله سپاه، پلیس، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان دستگاه‌های امنیتی مستقر در استان خراسان‌رضوی نسبت به ساماندهی امور و بهبود سطح خدمات‌رسانی به زائران بیت‌الله الحرام اقدام شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.