عنوان قهرمانی رقابت‌های کاراته آسیا در ادوار مختلف در انحصار ژاپن بوده و تنها یک مرتبه تیم ایران در سال ۲۰۱۳ توانست بر بام کاراته قاره کهن تکیه بزند.

ایران به دنبال دومین قهرمانی در کاراته قاره کهن

به گزارش قدس آنلاین ، نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا از روز جمعه ۳۰ تیرماه به میزبانی مالزی و در شهر ملاکا برگزار خواهد شد و نمایندگان ایران در دو بخش کاتا و کومیته مردان و زنان به مصاف حریفان می‌روند.

در این مسابقات، ۴۰۰ کاراته‌کا از ۳۰ کشور ایران، بنگلادش، برونئی، چین‌تایپه، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، عراق، ژاپن، اردن، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، ماکائو، مالزی، نپال، پاکستان، فلسطین، چین، فیلیپین، قطر، کره‌جنوبی، عربستان، سنگاپور، سریلانکا، تایلند، ترکمنستان، امارات، ازبکستان و ویتنام حضور دارند.

مسابقات در بخش‌های کاتا و کومیته انفرادی و تیمی مردان و زنان برگزار می‌شود. همچنین دومین دوره پیکارهای پاراکاراته (نابینایان، ناتوان ذهنی و افراد استفاده کننده از ویلچر)‌ نیز در خلال این پیکارها برگزار خواهد شد.

با توجه به عملکرد درخشان تیم‌های ژاپن، قزاقستان و اردن در لیگ‌های جهانی اخیر و حضور نفرات شاخصی از ازبکستان و عربستان، کاراته‌کاهای ایران برای رسیدن به نتایج مطلوب در مسابقات آسیایی مالزی کار سختی در پیش دارند.

پیش از این و در ۱۸ دوره برگزار شده، ژاپن آقای کاراته آسیا بوده و هفده مرتبه عنوان قهرمانی را در مجموع کاتا و کومیته مردان و زنان از آن خود کرده است. سامورایی‌ها در کاراته جهان نیز حرف اول را می‌زنند. ایران تنها تیمی است که به غیر از ژاپن موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شده و در دوره دوازدهم این مسابقات که سال ۲۰۱۳ در امارات برگزار شد، توانست در مجموع کاتا و کومیته مردان و زنان بر بام کاراته قاره کهن ایستاده و نوار قهرمانی‌های ژاپن را قطع کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.