۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 896056

استاندار البرز گفت: در اتوبان تهران-کرج برای ۲ طبقه شدن مسیر به نقشه و برنامه علمی با مطالعه دانشگاهیان و برای اجرای فاز ۲ کمربند جنوبی کرج به طراحی ویژه ای نیازمند هستیم.

۲ طبقه شدن اتوبان تهران - کرج

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی عبداللهی  روز سه شنبه در دومین کنفرانس فرصت ها و چالش های مهندسی استان البرز افزود: نخبگان و دانشگاهیان باید در مسیر پیشرفت و توسعه استان مطالبه گر و دخیل باشند.
وی ادامه داد: البرز از ابتدای تاسیس با زیرساخت های ضعیف مواجه بوده و طی ادوار مختلف، کمبودها انباشته شده و اکنون با اشراف به نواقص و مطالبات مردمی درصدد جبران کاستی ها برآمده ایم.
عبداللهی گفت: تراکم جمعیت البرز در کشور شاخص است و شهرستان کرج بعنوان پایتخت استان با زیرساخت هایی متناسب با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری پیش بینی شده در حالی که اکنون حدود ۲ میلیون نفر جمعیت را در دل خود جای داده است.
وی افزود: در حوزه راه های استان بدنبال توسعه جدی برای برون رفت از گره های ترافیک ملی هستیم و در این راستا می توان پروژه آزادراه شهید سلیمانی(کمربند شمالی کرج ) و پل بیلقان را در این مسیر نام برد که با توان مهندسی قوی و تخصصی در حال پیشرفت است.
استاندار البرز گفت: همچنین در توسعه ریلی بویژه قطار شهری به توان مهندسی دانشگاه ها برای پیشرفت تخصصی امر نیاز داریم.
عبداللهی گفت: نهضت های مختلفی همچون مدرسه سازی، ساخت مسکن، احداث اماکن ورزشی، رینگ شبکه آبرسانی برای تقویت زیرساخت های استان البرز راه اندازی شده که ضرورت دارد بنیه علمی استان با مسوولیت های اجتماعی خود ورود داشته باشند.
وی افزود: در مجموع این رویکرد در استان البرز وجود دارد که توسعه استان بر مبنای علمی و مهندسی محقق شود و در این رابطه دانشگاهیان و نخبگان باید فعال تر شوند و طرح و برنامه ارایه دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.