معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: مساجد استان‌های خراسان در قالب طرح «ثارالله» با اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه به عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) خواهند پرداخت.

اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه در مساجد استان‌های خراسان طی ایام محرم

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیرحسین احمدنیا در خصوص برنامه‌های این مجموعه در ایام محرم اظهار کرد: برپایی بیش از ۴۰۰ ایستگاه صلواتی در مشهد توسط مساجد، برگزاری مراسم عزاداری و روضه‌خوانی آقا اباعبدالله(ع)، برپایی بیش از ۱۵۰ حسینیه‌ کودک در سطح استان در کنار مراسم بزرگسالان توسط مساجد و برپایی بیش از ۵۰ کرسی تلاوت مسجدی از جمله برنامه‌های مساجد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان اضافه کرد: طرح نذر خون، مراسم مقتل‌خوانی، طرح هر شب یک نکته عاشورایی، طرح سیمای شهدای کربلا با هدف آشنایی با یاران اباعبدالله(ع)، مراسم شیرخوارگان حسینی، برپایی خیمه مشاوره، طرح قصه‌های عاشورایی با محوریت کتاب آفتاب سرخ، پرده‌خوانی و نقالی و برپایی ایستگاه عاشوراییان از جمله برنامه‌هایی است که توسط مساجد در ماه محرم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مساجد استان‌های خراسان در قالب طرح «ثارالله» با اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه به عزاداری آقا اباعبدالله الحسین (ع) خواهند پرداخت، تصریح کرد: سیاه‌پوشی مساجد و محله‌ اطراف مساجد نیز مورد تاکید قرار گفته تا رنگ و بوی عاشورایی در تمام محلات استان حکم‌فرما شود.

احمدنیا با تاکید بر علت قیام اباعبدالله(ع) عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع امر به معروف در قیام اباعبدالله(ع) طرح ۴۰ منبر امر به معروف در قالب طرح مسجد آمر در ۴۰ مسجد مشهد و با هدف احیای ۲ فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم به صورت ویژه نیز اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان ادامه داد: از جمله طرح‌هایی که به صورت متمرکز توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در ماه محرم اجرا خواهد شد، اعزام ۱۲۰ مبلغ به روستاهای فاقد امام جماعت استان در قالب طرح امام سفیر و اعزام بیش از ۴۰۰ مبلغ به مساجد استان‌های خراسان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تولید ویژه‌نامه ثارالله شامل سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد محرم، محتوای آموزشی جهت مبلغین و ائمه جماعات، معرفی کتب، متن منبر، ایده‌های مسجدی محرم، منشورات از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این مرکز است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://masjedona.ir/vm  به این ویژه‌نامه دسترسی پیدا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.