سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه به سفر «وانگ ایی» به ترکیه اظهار داشت: چین آماده همکاری با ترکیه برای پیشبرد ابتکار «کمربند -راه» است.

چین: آماده همکاری با ترکیه برای پیشبرد ابتکار «کمربند-راه» هستیم

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری شینهوا، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه ۲۸ تیر) اعلام کرد که «وانگ ایی» مدیر دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، در روزهای ۳۱ مرداد تا ۲ شهریور برای نشست نمایندگان عالی کشورهای عضو گروه بریکس (متشکل از برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی) به شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی سفر می کند.

مائو همچنین اذهان کرد که وانگ ایی پس از این نشست، در چارچوب دعوت رسمی از کشورهای ترکیه، کنیا، نیجریه و آفریقای جنوبی بازدید خواهد کرد.

درچند سال اخیر ترکیه با تغییر سیاست های خارجی خود، روابط خود با چین به عنوان دومین کشور اقتصادی جهان افزایش داده است و آنکارا با اعمال سیاست های جدید از واشنگتن دورتر شده است. همچنین ترکیه به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه آسیای مرکزی، خواستار توسعه روابط خود با پکن بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با توسعه روابط چین با کشورهای آفریقایی هم گفت: چین برای پیشبرد اجرای نتایج هشتمین کنفرانس وزیران مجمع همکاری چین و کشورهای آفریقایی، به توسعه مشارکت استراتژیک و همکاری جامع با کشورهای آفریقایی ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.