مدیرعامل آبفا خراسان رضوی از شروع سه پروژه تامین آب برای شاندیز در خردادماه خبر داد و گفت: پروژه‌ها شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای خط انتقال، ارتقاء ایستگاه پمپاژ و افزایش ظرفیت ذخیره سازی آب است و مقرر بود ظرف ۹ ماه اجرا ولی به دلیل برخی ضرورت‌ها ظرف حداکثر شش ماه به بهره‌برداری خواهند رسید.

پروژه‌های آبرسانی شاندیز ۳ ماه زودتر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب خراسان رضوی، ابراهیم علوی با اشاره به تبعات ناشی از سرقت کابل تاسیسات آب شهر گردشگری شاندیز اظهار کرد: این سرقت باعث قطع برق و در نتیجه خروج چاه‌های تامین آب شاندیز از مدار تولید و قطع جریان آب در شبکه شهر شد.

مدیرعامل آبفا خراسان رضوی با بیان اینکه چاه‌های شهر شاندیز با تهیه کابل و تلاش همکاران بهره‌برداری، پس از ۵ ساعت برقرار و به مدار تولید برگشتند، گفت: با توجه به جمعیت ساکن و ورود روزانه تعداد زیادی مسافر به این شهر و مصرف بالا آب، چاه‌های موجود تا اوایل هفته آینده از شرایط پایدار برخوردار می‌شوند.

به گفته وی با اعمال مدیریت حداقل فشار شبانه، سعی بر این است تا ضمن جلوگیری از بروز اتفاق و هدر رفت آب، مخازن شهر ذخیره سازی  و شبکه آبدار شود.

علوی در ادامه با اظهار نگرانی از افزایش میزان مصرف آب در شهرهای طرقبه شاندیز به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز و ویلا سازی متذکر شد: در حالیکه متوسط تولید آب به ازاء هر نفر در استان ۱۸۸ لیتر در شبانه روز است این رقم در شهر طرقبه ۵۴۰ لیتر و شهر شاندیز ۳۵۰ است که حکایت از بالا بودن مصرف آب در این دو شهر و ادامه پدیده شوم ویلا سازی غیرمجاز و انشعابات غیرمجاز دارد.

مدیرعامل آبفا خراسان رضوی در همین رابطه خواستار اقدام و تلاش جدی مسئولان شهرستان و استان برای جلوگیری از ساخت قارچ گونه ویلا و باغ ویلا در شهرستان طرقبه شاندیز شد.

وی از شروع سه پروژه تامین آب برای شاندیز در خردادماه خبر داد و گفت: پروژه ها شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای خط انتقال، ارتقاء ایستگاه پمپاژ و افزایش ظرفیت ذخیره سازی آب است و مقرر بود ظرف ۹ ماه اجرا ولی به دلیل برخی ضرورت‌ها ظرف حداکثر شش ماه به بهره‌برداری خواهند رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.