وزیر نیرو گفت: برای حل مشکل آب شرب روستاهای دارای تنش آبی در قالب طرح جهاد آبرسانی پیش بینی کرده بودیم که به ۱۰ هزار روستا آبرسانی کنیم و با توجه به اختیاراتی که مجلس در بودجه ۱۴۰۲ به ما داد، ۶ هزار روستای دیگر نیز به این تعداد اضافه شده است.

وزیر نیرو: طرح جهادی آبرسانی به ۱۶ هزار روستای کشور اجرا شد

به گزارش قدس انلاین،  علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، در حاشیه افتتاح پروژه‌های آبی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، در ارتباط با شاخص دسترسی مردم ایران به آب شرب پایدار، گفت: اگر بخواهیم شاخص تأمین آب شرب روستایی و شهری ایران را به سایر کشورهای جهان مقایسه کنیم، خوشبختانه کشور ما از این لحاظ در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: البته به واسطه برخی عوامل مانند شرایط اقلیمی و گرمای شدید هوا بعضاً در برخی مناطق شاهد مشکلاتی هستیم که برای حل این مشکلات در دو بخش برنامه ریزی کرده‌ایم.

وزیر نیرو با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای کاهش تنش آبی در روستاهای کشور گفت: برای حل مشکل آب شرب روستاهای دارای تنش آبی در قالب طرح جهاد آبرسانی پیش بینی کرده بودیم که به ۱۰ هزار روستا آبرسانی کنیم و با توجه به اختیاراتی که مجلس در بودجه ۱۴۰۲ به ما داد، ۶ هزار روستای دیگر نیز به این تعداد اضافه شده است.

وزیر نیرو درباره برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین آب شرب پایدار در شهرهای کشور نیز بیان کرد: در حوزه شهری نیز همان‌طور که مشاهده می‌کنید برای اکثر شهرهای دارای مشکل برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای کرده‌ایم و یکی پس از دیگری به سراغ شهرهای دچار تنش می‌رویم و با توجه به اعتبارات خوبی که در این حوزه تأمین کرده‌ایم، تلاش می‌کنیم تا با سرعت بیشتری مشکل تأمین آب شهرها را حل کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.