رهبر جریان صدر عراق ضمن درخواست از ایران و عربستان برای موضع‌گیری، از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست برای حمایت از اسلام و قرآن، در عراق یا هر کشور دیگری نشست اضطراری برگزار کنند.

درخواست «مقتدی صدر» از اتحادیه عرب برای برگزاری نشست اضطراری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری المعلومه، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از کشورهای جهان خواست قانونی وضع کنند که سوزاندن قرآن را جرم‌انگاری کرده و آن را جنایت تروریستی جرم تلقی کند. وی همچنین از مردم در کشورهای اسلامی خواست تا در حمایت از قرآن قیام کنند.

مقتدی صدر در نشست خبری در بغداد افزود: آتش زدن قرآن و پرچم عراق در ماه محرم نشان می‌دهد که موضوع فراتر از مذاهب اسلامی است و از همه پیروان مذاهب می‌خواهم که از دین و قرآن حمایت کنند.

وی تصریح کرد: من شنیدم که آمریکا آتش زدن سفارت سوئد در بغداد را محکوم کرده است، در حالی که آنها حق دخالت در این موضوع را ندارند و بهتر بود آتش زدن قرآن را محکوم می‌کردند. هیچ حمله‌ای به نیروهای امنیتی عراق صورت نمی‌گیرد و نیروهای امنیتی نمی‌توانند از سفارتی دفاع کنند که به احساسات مسلمانان احترام نمی‌گذارد.

مقتدی صدر ادامه داد: من نمی‌خواستم این بار واکنش‌ها به آتش زدن قرآن و پرچم عراق را تشدید کنم، چون عکس من هم در کنار قرآن و پرچم بود، بنابراین نمی‌خواستم اعتراضات به یک مسئله شخصی تبدیل شود.

رهبر جریان صدر تأکید کرد: سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای حمایت از اسلام و اتخاذ مواضع در برابر تعرض به قرآن باید در عراق یا خارج از آن تشکیل جلسه دهند. همچنین از عربستان و ایران می‌خواهم در قبال جنایت قرآن سوزی موضع‌گیری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.