رئیس سیا گفت که واشنگتن هیچ تغییری در وضعیت آمادگی روسیه برای استفاده از تسلیحات اتمی علیه اوکراین مشاهده نکرده است.

واشنگتن: تغییری در آمادگی اتمی روسیه مشاهده نکردیم

به گزارش قدس‌آنلاین، بعد از هشدارهای روسیه درباره احتمال استفاده از تسلیحات اتمی در جنگ اوکراین در صورت ارسال مهمات حاوی مواد رادیواکتیو و اورانیوم ضعیف‌شده به کی‌یف توسط غرب، آمریکا مدعی عدم تغییر در آمادگی اتمی روسیه شد.

«ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بامداد امروز (جمعه) گفت که واشنگتن هیچ تغییری در وضعیت آمادگی روسیه برای استفاده از تسلیحات اتمی علیه اوکراین مشاهده نکرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، برنز طی سخنرانی در اندیشکده امنیتی «اَسپِن» توضیح داد: «در حال حاضر، هیچگونه آمادگی برای استفاده بالقوه [روسیه] از سلاح‌های هسته‌ای نمی‌بینیم».

وی ضمن اشاره به دیدار خود با «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه، گفت که در آن نشست درباره عواقب استفاده روسیه از سلاح اتمی در جنگ با اوکراین هشدار داده بود.

رئیس سیا اظهار داشت: «به‌نظر من اینکه شی [جین‌پینگ رئیس جمهور چین] و دولت پکن نیز در مورد این موضوع صحبت کردند، اهمیت دارد زیرا نادیده گرفتن نظر چین برای کرملین آنهم در زمان کنونی، تقریبا غیرممکن است».

پیش از این نیز ناریشکین ضمن تایید گفتگوی تلفنی با رئیس سیا، گفته بود که دو طرف درباره اینکه چه کاری درمورد اوکراین باید انجام داد، صحبت کردند. 

در تاریخ سی‌ام ژوئن بود که نشریه‌های «نیویورک تایمز» و «وال استریت ژورنال» گزارش دادند، برنز با ناریشکین تماس گرفته تا به کرملین اطمینان دهد که آمریکا نقشی در شورش نافرجام شرکت نظامی خصوصی «واگنر» نداشته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.