بهنام دهقان‌زاده در وزن ۵۵- کیلوگرم کاراته مردان و آتوسا گلشادنژاد در وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان با پیروزی مقابل تمامی رقبای خود به مدال طلای کاراته قهرمان آسیا دست یافتند.

مدال طلای بهنام دهقان‌زاده و آتوسا گلشادنژاد در کاراته قهرمانی آسیا

در جریان رقابت‌های روز نخست کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در ملاکا مالزی، بهنام دهقان زاده، نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم ایران با کسب ۴ پیروزی متوالی به مدال طلا رسید. او پس از سه پیروزی راهی فینال مسابقات قهرمانی آسیا کاراته شد و در دیدار فینال با نتیجه  ۶ بر ۴ عمر شقرا از اردن را شکست داد و قهرمان سبک وزن آسیا شد.

دهقان‌زاده در دور نخست ۵ بر ۲ ارزوف سویت گلیف از ترکمنستان را شکست داد، سپس ۸ بر صفر از سد نماینده سریلانکارا گذشت و راهی نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله نیز ۱۴ بر ۵ مقابل نماینده میزبان به پیروزی رسید و راهی فینال شد.‌ دهقان‌نژاد در فینال نیز با نتیجه ۶ بر ۴ از سد عمر شقرا از اردن گذشت و صاحب مدال طلای آسیا شد.

*آتوسا گلشادنژاد، دومین طلایی کاراته ایران

آتوسا گلشادنژاد، نماینده وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان ایران در دور اول با نتیجه دو بر صفر مونا الدیری از اردن را پشت سر گذاشت. وی سپس یک بر صفر اسل کانایا از قزاقستان را شکست داد و در نیمه نهایی نیز مقابل گونگ لی از چین پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران و در هانتی به پیروزی رسید و راهی فینال شد. گلشادنژاد در فینال نیز مقابل سارا علامر از امارات با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و قهرمان آسیا شد.

مدال طلای بهنام دهقان‌زاده و آتوسا گلشادنژاد در کاراته قهرمانی آسیا



* ۳ مدال برنز مهدی زاده، شهرجردی و صادقی

هم‌چنین امیر مهدی‌زاده، نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم ایران نیز با سه پیروزی و یک‌ شکست صاحب مدال برنز آسیا شد.

مهدی‌زاده در دور نخست ۶ بر ۳ نولانبر کالیسبک از قرقیزستان را برد اما در دومین مبارزه با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب حریف خود از قزاقستان شد و به گرو۶ بازنده ها رفت.

مهدی‌زاده در دیدار شانس مجدد ۲ بر صفر محمود دیفلاح از فلسطین را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شود و در این مرحله نیز ۳ بر ۲ محمد التیبی از کویت را شکست داد و به مدال برنز آسیا رسید.

هم‌چنین ابوالفضل شهرجردی در کاتای مردان و فاطمه صادقی در کاتای زنان صاحب مدال‌های برنز آسیا شدند.

دومین‌ دوره مسابقات پاراکاراته و نوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳، از امروز جمعه در ملاکا مالزی آغاز و تا روز یک‌شنبه یک مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.