مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که اوکراین در ضدحملاتش علیه روسیه، بخش قابل توجهی از نیروهای خود را از دست داده است.

کاخ سفید: اوکراین بخش «قابل‌توجهی» از نیروهایش را از دست داده است

به گزارش قدس آنلاین، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی است به‌رغم اینکه اوکراین در ضدحملات علیه روسیه بخش چشمگیری از نیروهایش را از دست داده اما نیروهای ذخیره «قابل توجهی» در اختیار دارد که می‌تواند روانه میدان نبرد کند.

سالیوان در واکنش به این سوال که آیا «ضدحملات واقعی هنوز شروع نشده است؟»، تاکید کرد که ضدحملات «درست همان روزی شروع شد که اولین اوکراینی جانش را به خطر انداخت.»

وی افزود: در این ضدحملات آمار تلفات و مرگ‌ومیر سربازان اوکراینی به طور چشمگیری بالا بوده و بنابراین ضدحملات جریان دارد و به سختی پیش می‌رود و ما هم چنین مساله‌ای را پیش‌بینی کرده بودیم.

سالیوان در ادامه مدعی شد: با این حال، اوکراین قوای رزمی چشمگیری در اختیار دارد که هنوز به میدان اعزام نشده‌اند.

به گفته سالیوان، کی‌‎یف در حال حاضر در تلاش است تا برای تاثیرگذاری حداکثری آنها در میدان نبرد، لحظه درست اعزام آنها را انتخاب کند. وی با اشاره به اینکه واشنگتن درباره شرایط این اعزام نیرو با اوکراینی‌ها در تماس نزدیک است»، گفت: در این لحظه مشخص که آنها این تصمیم را بگیرند، آنگاه به معنای واقعی نتایج محتمل ضدحملات را خواهیم دید.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیروز(جمعه) گفت که غرب به‌رغم «مقادیر هنگفت منابع ارسالی به کی‌یف»، به وضوح ناامید شده است و ضدحملاتی که آن را در بوق و کَرنا کرده بودند، هیچ نتیجه‌ای دربرنداشته و به تلفات بالای اوکراینی‌ها منجر شده است.

مقامات ارشد پنتاگون مصرانه بر این باورند برای آنکه ضدحملات را «شکست‌خورده» بنامند، خیلی زود است و واشنگتن در تمام مدت انتظار داشته که این عملیات خونین و طولانی باشد. نیویوک‌تایمز هفته گذشته نوشت پس از آنکه اوکراین ظرف تنها دو هفته ۲۰درصد تسلیحاتش را در ضدحملات از دست داد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور عملیات را با هدف افزایش مهمات متوقف کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.