قرارگاه رسانه‌ای اربعین استان از فعالان رسانه‌ای برای شرکت در رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) فراخوان داد.

قرارگاه رسانه‌ای اربعین در ایلام فراخوان داد

به گزارش قدس آنلاین، اداره فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این فراخوان آورده است:

رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای مذهبی جهان، هر ساله پذیرای هزاران زائر ایرانی و خارجی است. مرز بین‌المللی مهران؛ دروازه عتبات عالیات، به عنوان یکی از کوتاه‌ترین مسیرهایِ زمینیِ ایران با شهرهای مذهبی کشور عراق، هر ساله میزبان زائران داخلی و خارجی بسیاری است.

 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در استان، با ایجاد قرارگاه رسانه‌ای اربعین، هرساله موکب شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در شهرستان مهران را به منظور تسهیل و ساماندهی به فعالیت‌های رسانه‌ای اربعین دایر نموده است.
تشکیل دبیرخانه قرارگاه رسانه‌ای اربعین در سال‌های اخیر، وظیفه‌ی خطیر و حساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به منظور ساماندهی، اعزام، تردد، اسکان و بسترسازی برای پوشش خبری و گزارشی رویداد بزرگ پیاده روی اربعین با همکاری فعالان رسانه‌ای است.
در همین راستا و به منظور برنامه‌ریزی، ساماندهی، پشتیبانی و تسهیل در روند عزیمت، تردد و اسکان خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در مرز بین المللی مهران، از صاحب امتیازان، مدیران مسئول، خبرنگاران، عکاسان خبری و فعالان رسانه‌ای که تمایل به شرکت و عزیمت به شهرستان و مرز بین‌المللی مهران برای تهیه گزارش و پوشش خبری و تصویری حماسه بزرگ اربعین را دارند، دعوت می‌شود با توجه به شرایط و نکات زیر، تقاضای خود را حداکثر تا تاریخ ۱۰ مردادماه سال جاری به اداره فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ( دبیرخانه قرارگاه رسانه‌ای اربعین) ارائه نمایند.
 بدیهی است با توجه به هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، به درخواست‌های ارسالی بعد از تاریخ اعلام شده، ترتیب اثر داده نخواهد شد:  

شرایط حضور در قرارگاه:  


۱. ارائه نامه مکتوب از رسانه‌ی دارای پروانه فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات الزامی است.
۲. از هر رسانه حداکثر ۲ نفر خبرنگار ( ترجیحاً یک خبرنگار و یک عکاس خبری) پذیرش و اعزام خواهند شد.
 ۳.  تورها و اردوهای رسانه‌ای ۲۴  و ۴۸ ساعته هستند که در متن نامه ارسالی رسانه باید مدت زمان استقرار خبرنگاران در قرارگاه قید شود.

 ۴.  به درخواست های مکتوب خبرنگاران آزاد، پس از طرح و بررسی در کمیته تخصصی قرارگاه رسانه اربعین و تأیید فعالیت رسمی و قانونی آنان ترتیب اثر داده خواهد شد.

۵. پوشش خبری تحلیلی، تولید محتوا و انعکاس اخبار، تصاویر و رویدادهای اربعین توسط فعالان رسانه‌ای و انتشار در رسانه‌های دارای مجوز، ملاک ارزیابی عملکرد و فعالیت رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای قرار خواهد گرفت.

 لازم است خبرنگاران و رسانه‌های اعزام شونده، تولیدات رسانه‌ای انجام شده را در کارگروهی که با عنوان"قرارگاه رسانه‌ای اربعین" در یکی از پیام‌رسانان شبکه‌های اجتماعی ایجاد خواهد شد، بازنشر نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.