یک مقام دولت هلند اعلام کرد نگرانی‌های آلمان در کنار مشکلات قانونی، روند تسلیم اموال روسیه به اوکراین را دشوار کرده است.

اروپا آمادگی انتقال اموال روسیه به اوکراین را ندارد

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام دولتی هلند اعلام کرد به خاطر موانع قانونی و نگرانی های آلمان اتحادیه اروپا آماده انتقال اموال بلوکه شده روسیه به اوکراین نیست.

گئوفری فونلوفن، مشاور نخست وزیر هلند در امور خارجه و دفاع، طی سخنانی در یک نشست امنیت ملی در آمریکا، گفت که به خاطر مخالفت آلمان، انتقال اموال روسیه به اوکراین دشوار است.

وی گفت: اتحادیه اروپا با تسلیم اموال روسیه به اوکراین اساسا مخالف نیست اما چنین اقدامی باید از نظر قانونی مبنای محکمی داشته باشد.

اروپا آمادگی انتقال اموال روسیه به اوکراین را ندارد

این مقام هلندی تأکید کرد البته تا فراهم شدن شرایط برای این اقدام فاصله زیادی نمانده است اما ما هنوز برای تسلیم اموال روسیه به اوکراین آمادگی نداریم.

از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین، اتحادیه اروپا ۲۰۷ میلیارد یورو معادل ۲۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه را مسدود کرده است.

کمیسیون اروپایی‌ مدت‌هاست که به دنبال راهی است تا بتواند اموال بلوکه شده روسیه را به اوکراین بدهد تا در بازسازی این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.