مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ، با اشاره به آخرین وضعیت منابع تأمین و توزیع آب شمال استان و طرح‌های در دست اجرا گفت: پروژه‌های اضطراری در سه حوزه آبریز شامل دشت حرمک، هامونِ هیرمند و شیله تقسیم شده است.

اقدامات سه گانه برای کاهش  تنش آبی در  سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسمی ، با اشاره به آخرین وضعیت منابع تأمین و توزیع آب شمال  این استان و طرح‌های در دست اجرا گفت: پروژه‌های اضطراری در سه حوزه آبریز شامل دشت حرمک، هامونِ هیرمند و شیله تقسیم شده است که با حفر چاه و اجرای خطوط انتقال انجام خواهد شد؛ پیشرفت فیزیکی این طرح که شروع آن از ابتدای زمستان سال گذشته کلید خورد، در مجموع ۸۰ درصد است.

وی افزود: حجم عملیات اجرایی این طرح بالا است اما با تلاش شبانه‌روزی به تکمیل این طرح در زمان مقرر امیدوار هستیم.

قاسمی  بیان داشت: طبق برنامه‌زمان‌بندی مقرر است مردادماه تست مقدماتی انجام و در فاز بعدی از طریق شیرین‌سازی (احداث آب‌شیرین‌کن) آب  وارد شبکه شهر زاهدان و سپس انتقال به سمت شمال استان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در ۹۴۵ روستا، حدود ۴۰ روستا دچار تنش آبی است و کمتر از ۵۰ درصد روستاهای منطقه با مشکل افت فشار مواجه هستند که عمده دلیل این مشکلات، قدیمی بودن شبکه و افزایش برداشت آب با توجه به گرمای بی‌سابقه است.

وی تصریح کرد: برای جبران این کسری‌ها تانکرهای سیار فعال و از طریق آبرسانی سقایی آب به مناطق دچار مشکل تحویل داده می‌شود؛ به منظور بهبود ارائه خدمت نیز، افزایش تانکرهای سیار نیز در دست پیگیری قرار دارد که این موضوع با کمک کمیته بحران استان و وزارت نیرو به زودی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.